• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 138058
+
-

کوتاه از حادثه/ مرگ پسر 12ساله با شلیک ناخواسته پدر


مردی هنگام تمیز کردن اسلحه شکاری‌اش ناخواسته تیراندازی کرد و باعث جان باختن پسر 12ساله‌اش و مجروح شدن همسرش شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه ساعت22 سه‌شنبه در روستای آبچیندار چین بخش اوداب از توابع شهرستان بویراحمد اتفاق افتاد و به‌دنبال آن امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. جهانبخش وحدت‌نژاد، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد درباره جزئیات این حادثه گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که مردی مشغول تمیز کردن اسلحه ساچمه‌ای‌اش بود که اسلحه را ناخواسته شلیک کرده و ساچمه‌ها به همسر و پسر 12ساله‌اش اصابت کرده است.
او ادامه داد:‌ در این حادثه پسر 12ساله به‌دلیل اصابت ساچمه‌ها به نای، گلو، دهان و فک، پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده بود، اما زن 32ساله با وجود جراحات زنده بود که به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.

دستگیری قاتل فراری، 18سال پس از قتل
مردی که جوانی را در کرمانشاه به قتل رسانده بود، 18سال بعد در کرمان دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، این جنایت سال82 در شهرستان هرسین واقع در استان کرمانشاه اتفاق افتاد و از همان زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل آغاز شد. هیچ‌کس از مخفیگاه قاتل فراری اطلاعی نداشت و معلوم نبود کجا پنهان شده است. با این حال پرونده همچنان روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داشت و دستگیری او در دستور کار بود.
هرچند تلاش‌ها برای دستگیری متهم سال‌ها بی‌نتیجه مانده بود، اما سرانجام چند روز قبل مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد متهم در یکی از شهرهای استان کرمان به‌طور مخفیانه زندگی می‌کند. در این شرایط بود که گروهی از مأموران راهی آنجا شدند و او را دستگیر کردند.
سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام جزئیات این پرونده گفت: پس از وقوع یک مورد قتل در شهرستان هرسین در سال۱۳۸۲ رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی در این سال‌ها تحقیقات خود را دنبال کردند و سرانجام توانستند رد وی را در یکی از شهرستان‌های استان کرمان شناسایی کنند.
سردار جاویدان افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی مخفیگاه وی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه قاتل فراری را دستگیر کردند.
به‌گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، متهم در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل در سال۱۳۸۲ اعتراف کرد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

صید مار در حیاط خانه
ورود یک حلقه مار به خانه‌ای در ساری باعث ترس و وحشت ساکنان آنجا شده بود که آتش‌نشانان با صید مار به وحشت آنها پایان دادند.
به‌گزارش همشهری، روز سه‌شنبه یکی از ساکنان محدوده پایین دزا شهرستان ساری در تماس با آتش‌نشانی از ورود یک حلقه مار به حیاط خانه‌اش خبر داد. او گفت این مار بزرگ باعث وحشت اعضای خانواده شده و از آتش‌نشانان برای به‌دام‌انداختن آن کمک خواست. دقایقی از این تماس می‌گذشت که گروهی از آتش‌نشانان راهی آنجا شدند. آنها با استفاده از ابزار مخصوص، این مار بزرگ را که غیرسمی بود به دام انداختند.
روابط‌عمومی آتش‌نشانی ساری با اعلام این خبر از شهروندان خواست درصورت مشاهده مار در محل زندگی خود با حفظ خونسردی با شماره۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند. در این اطلاعیه آمده است: با افزایش گرمای هوا و کمبود تغذیه، مار‌ها برای جست‌وجوی غذا و استفاده از فضای خنک، بیشتر در منازل مسکونی مشاهده می‌شوند. توصیه می‌شود خانواده‌ها هنگام مراجعه به باغ و مزارع کشاورزی نکات ایمنی را نسبت به ورود مار به‌خودرو، سبد میوه و وسایل خود توجه داشته باشند و دَرِ منازل اطراف پارک‌ها، مزارع کشاورزی، دامپروری‌ها و گاوداری‌ها باید همیشه بسته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید