• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13788
+
-

اعلام نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی‌ها در سال ۹۷

لایحه نرخ کرایه تاکسی در کمیسیون عمران شورای شهر تهران به تصویب رسید و در نوبت طرح در صحن شورای شهر تهران است.
حال این روزها رانندگان تاکسی‌های گردشی نرخ‌های مصوب خود را می‌گیرند و مسئولان ترافیکی شهر هم هشدار می‌دهند دریافت کرایه اضافه خلاف قانون است و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود. به گزارش همشهری،  این در صورتی است که  شورای شهر تهران در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با پیشنهادهای شهرداری موافقت کرده و به گفته رئیس کمیسیون عمران نرخ کرایه‌های تاکسی به‌طور متوسط ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

ورودی ۶۰۷۲ ریال

براساس لایحه تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در سال ۹۷ برای ورود ۶۰۷۲ ریال بدون مسافت آزاد و در ازای هر ۱۰۰ متر ۳۲۱ ریال پیشنهاد شد. همچنین در سرعت کمتر از ۱۵ کیلومتر در ساعت مسافت طی شده لحاظ نمی‌شود و به ازای هر دقیقه ۸۰۲ ریال محاسبه می‌شود همچنین برای نرخ کرایه در نوبت شب از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد معادل ۲۰ درصد به نرخ‌های تعیین شده اضافه می‌شود.

در دوره‌های پیشین سیاستگذاری بر مبنای محاسبه درصد افزایش نرخ به نسبت سال پیشین بود اما در روش پیشنهادی جدید ابتدا هزینه‌های ثابت و متغیر و تابع کلی هزینه –مسافت راننده تاکسی محاسبه‌شده و نرخ کرایه متوسط هر کیلومتر به‌دست آمده است. براساس متوسط قیمت هر کیلومتر و مفروضات اولیه راجع به هر نوع از خدمات و سیاست‌های مدیریت شهری، نرخ کرایه هر یک از خدمات محاسبه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید