• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13787
+
-

فراتر از انسجام

ماندن رئیس، پیامی است محکم در انتخاب شهردار

عباس ثابتی راد|خبرنگار:

رای به ماندن، نه بهانه تغییر ترکیب فهرست امید بلکه با رویکردهای متفاوت. اکثریت اعضای شورای شهر بر ماندن آقای رئیس رأی دادند.
برخی از اعضای شورای شهر این اتفاق را گامی در جهت انسجام‌بخشی شورای شهر می‌دانند و برخی دیگر نیز معتقدند که محسن هاشمی بیشتر از گزینه‌های فعلی، ویژگی شهردار شدن را دارد. زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با همشهری می‌گوید: «شورا در راستای انسجام بخشی خود با همکاری همه اعضا تلاش کرد رویکردی واحد داشته باشد. ما از رئیس محترم شورای شهر آقای هاشمی تشکر می‌کنیم، چرا که به‌نظر شورا احترام گذاشتند و در شورا ماندند.»

او معتقد است که شخصیت محسن هاشمی، شخصیتی انسجام‌بخش است و به عملکرد او در قامت ریاست شورای شهر اشاره می‌کند. نژادبهرام می‌گوید که در طول فعالیت هشت‌ماهه شورا آقای هاشمی بارها این نکته را ثابت کرده‌اند. مهارت‌های او در حوزه‌های شهری و همچنین سیاست‌هایش یکی از سرمایه‌های اصلی شورای پنجم است.

او می‌گوید که ما خیلی خوشحالیم در خدمت ایشان هستیم. او در طول فعالیت در شورای شهر نشان داد که فردی مشورت‌پذیر است و براساس دیدگاه‌های اعضای شورای شهر حرکت می‌کند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر در ادامه می‌گوید: «این اقدام رئیس شورای شهر تهران پیامی مهم مبنی بر انسجام شورای شهر است و او پیشگام جریان انسجام‌بخشی در شورای شهر تهران است. اعضای شورا از اینکه در کنار او هستند به همراه تمامی فهرست امید در تلاشیم که با این همدلی و همگامی که بین اعضای شورا وجود دارد، اتفاق خوبی برای شهر رخ دهد.»

او به انتخاب شهردار تهران هم اشاره می‌کند. زهرا نژادبهرام می‌گوید: «ما در انتخاب شهردار هم با تکیه بر همین انسجام اقدام خواهیم کرد. در نهایت دو گزینه در معرض رأی اعضای شورای شهر خواهند بود. هر کدام از گزینه‌ها که رأی بیشتری بیاورد به‌عنوان شهردار انتخاب خواهد شد و قطعا تمامی فهرست امید از او حمایت خواهند کرد و گروهی 22نفره برای اداره شهر تهران را تشکیل خواهیم داد؛ گروهی که تمام دغدغه‌شان ایجاد شرایط بهتر برای زندگی بهتر شهروندان تهرانی است.

اما روی دیگر سکه، در سخنان افشین حبیب‌زاده دیگر عضو شورای شهر تهران است. او معتقد است که رأی اکثریت شورا به ماندن محسن هاشمی به‌عنوان رئیس ارتباطی به انسجام یا عدم‌انسجام ندارد. او می‌گوید: «این کلمه می‌تواند انحراف و تحریف شود. نه کسانی که رأی به ماندن آقای هاشمی دادند، مشکلی با شهردار‌شدنش دارند و نه کسانی که اعلام موافقت کردند با رفتن آقای هاشمی از شورا، مشکلی با ریاست او در شورای شهر دارند. نباید اینگونه تعبیر کرد که علاقه‌مند به خروج او از شورا بودند.»

حبیب‌زاده می‌گوید: «باید این موضوع را با نگاه دیگری تحلیل کرد. قطعا انسجام یا عدم‌انسجام در این مسئله نمی‌گنجد. من به‌عنوان یک عضو شورا معتقد بودم آقای هاشمی واجد تمامی ویژگی شهردار بودن هستند. هیچ‌کس دیگری هم به‌اندازه ایشان چنین ویژگی‌ای را ‌ندارد. ما برای انتخاب شهردار برخی مولفه‌ها را درنظر گرفتیم. از دریچه مولفه‌های انتخاب شهردار، آقای هاشمی واجد همه ویژگی‌ها هست و می‌شود گفت که در برخی افرادی که به‌عنوان گزینه معرفی شده‌اند، چنین ویژگی‌ای وجود ندارد. مباحثی که در مورد رفتن او مطرح است و این پرسش که بعد از رفتن او چه اتفاقی می‌افتد، چندان جایگاهی ندارد. من معتقدم اگر آقای هاشمی در راس دولت محلی یعنی مدیریت شهری قرار بگیرد، ما بهترین عملکرد را می‌توانستیم ارائه دهیم. آقای هاشمی می‌توانست بهترین کارنامه را برای شهرداری و شورا به ارمغان بیاورد.» به انتخاب شهردار هم اشاره کرد و گفت: «تمامی فهرست امید ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. اما در فعالیت‌ کاری، هر کدام از اعضا با تکیه بر دیدگاه‌های کارشناسی در تلاش هستند تا مسیری بهتر پیش‌روی شهر بگذارند. ممکن است شهردار آینده که از میان دو گزینه نهایی انتخاب می‌شود، رأی کامل اعضای شورای شهر را نیاورد اما تمامی فهرست امید بر انتخابی که در پیش دارند، یکدل هستند و هر کدام از گزینه‌ها اگر شهردار شود، حمایت همه اعضای شورای شهر را خواهد داشت. چرا که هدف، خدمت‌رسانی بهتر به مردم و ایجاد شرایط زندگی بهتر برای شهروندان تهرانی است.» او در پایان می‌گوید: «ما بر عهدی که با مردم بستیم وفاداریم و تلاش بر این است تا تهران، چهره‌ای بهتر به‌خود بگیرد و برای مردم جایی بهتر برای زندگی باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید