• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13784
+
-

سرپرست شهرداری تهران خواستار شد

توجه به نیازهای تهران در برنامه‌ سوم

سرپرست شهرداری تهران یکی از مسائل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی تهران دانست و گفت: حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و منظر شهری از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه این اقدام برای اقتصاد شهر، توسعه گردشگری تهران و حتی تقویت هویت ملی مردم بسیار مؤثر است.

به گزارش ایسنا، سمیع‌الله حسینی مکارم در نشست هم‌اندیشی فرایند تدوین برنامه سوم شهر تهران که با حضور جمعی از معاونان و مدیران شهری و شهرداران مناطق برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: همانطور که ما مسئولان و مدیران شهرداری وظیفه داریم مسائل جاری و اجرایی شهر را رصد کنیم، باید در مرحله اولیه فرایند تدوین برنامه سوم همکاری و مشارکت کنیم و جدیت داشته باشیم چراکه برنامه سوم در اقدامات و برنامه‌های آینده شهر تهران بسیار مهم است.

سرپرست شهرداری تهران از حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان اصلی‌ترین مسئله شهر تهران و یکی از هسته‌های اصلی برنامه‌ریزی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده امیدوار هستیم که تا پایان سال گشایشی در حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم، چراکه خط6  مترو با ظرفیت جابه‌جایی حدود یک میلیون مسافر در حال آماده‌سازی‌ است و تا پایان شهریورماه فاز اول آن به طول ۱۰کیلومتر راه‌اندازی می‌شود و تا پایان سال نیز خط6  مترو آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گفته او «خط6 مترو یکی از خطوط استراتژیک شهر تهران به شمار می‌رود که از جنوب شرق به شمال غرب منتهی می‌شود و می‌تواند در زندگی مردم و اقتصاد شهر تأثیرگذار باشد. طرح اصلی این خط شامل ۳۲ کیلومتر است که ۹.۵ کیلومتر طرح توسعه‌ای نیز به آن افزوده شده است.» او از ایمنی شهر در مقابل حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و تاب‌آوری شهر نیز به‌عنوان یکی از هسته‌های اصلی تدوین برنامه سوم توسعه یاد کرد و گفت: هم‌اکنون شهر تهران در مقابل حوادث غیرمترقبه تاب‌آور نیست چراکه وجود بخش وسیعی از شهر تهران در بافت فرسوده خطر جدی به شمار می‌رود حتی درباره لوله‌های آب تهران، خطر بروز سیل در شهر و کمبود زیرساخت‌ها مشکلاتی وجود دارد و در مجموع تاب‌آوری شهر تهران به دلایل مختلف کم است. به‌طور قطع این موضوع در برنامه سوم شهر تهران دیده می‌شود.

به گفته حسینی‌مکارم، براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت، در آینده شاهد اقدامات خوبی در حوزه نوسازی بافت فرسوده پایتخت خواهیم بود. سرپرست شهرداری تهران به موضوع باغات شهر نیز اشاره و اظهارکرد: در ۱۲سال گذشته مصوبه برج - باغ در شورای شهر به‌منظور ارائه ۳۰‌درصد سطح اشغال به باغ‌ها باعث شد که باغ‌های بسیار زیادی در شهر تهران از بین برود. حسینی مکارم در ادامه یکی از مسائل مهم پایتخت را توسعه بافت تاریخی تهران دانست و اظهار کرد: متأسفانه با توجه به ساخت‌وسازهای صورت گرفته در سال‌های گذشته و بی‌توجهی به بافت تاریخی، هم‌اکنون تهران را به‌عنوان یک شهر تاریخی نمی‌شناسیم درحالی‌که تهران در ۳۰۰ سال گذشته از وجوه مختلف به‌عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به شمار می‌رود. با وجود این به‌خاطر منظر و سیمایی که برای تهران ایجاد کرده‌ایم، بعد تاریخی تهران خیلی ملموس نیست که این مسئله یک آسیب جدی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید