• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137853
+
-

روی خط خبر/ ۱۰ محکوم تعزیرات حکومتی خوزستان مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند


 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: ۱۰ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خوزستان مورد عفو یا تخفیف مجازات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفتند. به گزارش ایرنا، نعمت الله بیرانوندی بیان کرد: به مناسبت عید سعید غدیر خم تعداد ۲ هزار و ۸۲۵ نفر از محکومان عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.وی گفت: در این عفو تعداد ۳۱۶ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی قرار داشتند که ۱۰ نفر آنها مربوط به استان خوزستان بود.بیرانوندی افزود: نامه عفو محکومانی که مشمول عفو یا تخفیف مجازات قرار گرفتند با دستور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، برای اعمال اقدام قانونی به اجرای احکام خوزستان ابلاغ شد.

  گفت‌وگوی   رئیسی با مکرون
رئیس‌جمهور روز دوشنبه در تماس تلفنی یک‌ساعته با همتای فرانسوی خود با اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی آمریکا و همچنین عدم‌پایبندی 3کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بین‌المللی، گفت: آمریکایی‌ها با وضع تحریم‌های جدید تعهدات خود را به‌طور آشکار نقض کرده و حتی تحریم‌های جدید را به حوزه اقلام بشردوستانه هم کشاندند. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تامین شود. رئیسی همچنین با اشاره به مسائل منطقه‌ای ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی نسبت به تامین امنیت و حفظ بازدارندگی در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان بسیار جدی است و با عوامل سلب‌کننده امنیت مقابله خواهد کرد. امانوئل مکرون نیز در این تماس تلفنی با تبریک آغاز مسئولیت رئیسی به او گفت: ایران و فرانسه می‌توانند با همکاری خود در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه نقش ایفا کنند. مکرون با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و توقف اجرای این توافق بین‌المللی، گفت: ما به‌دنبال این هستیم که به راه‌حلی برای این موضوع برسیم و امیدواریم دوباره مذاکرات آغاز شود. رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به موضوع امنیت دریایی، گفت: قبل از هر چیز باید چارچوب ثبات ایجاد کرده و مطمئن باشیم که ثبات در مسائل مختلف ازجمله وضعیت دریاها وجود خواهد داشت. 

  مگر ما علم غیب داریم
آیت‌الله فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال در شرایط کرونایی ضمن بیان اینکه مسئله حفظ جان امری است که هم عقل بر او حکم و درک می‌کند و هم دین ما که یک دین عقلی و عقلایی است، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند مسئله عزاداری را تحت‌الشعاع قرار بدهد و بگوید عزاداری تعطیل باشد. اما با رعایت ضوابط و شرایط، ان‌شا‌الله اجر آن بیش از عزاداری‌هایی است که ما گرفتار ویروس کرونا نبودیم. او در گفت‌وگو با جماران افزود: این فکر که یک روحانی یا یک مداح و یا کسی که عزادار و عاشق امام حسین (ع) است بگوید «کرونا به مجلس امام حسین (ع) نمی‌آید»، «کرونا به حرم حضرت رضا (ع) نمی‌رود»، «کرونا به حرم حضرت امیر (ع) و کربلا نمی‌رود»، مگر ما علم غیب داریم؟!

  عنابستانی به زندان محکوم شد
علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی به اتهام ضربه به سرباز ناجا به 3 ماه و یک روز حبس محکوم شد. به گزارش فارس  به نقل از یک منبع آگاه، رای بدوی در مورد عنابستانی صادر شده و وی به اتهام ضربه (سیلی) به سرباز ناجا به 3 ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

  تلاش لندن برای بازگشت به بازی شرارت در منطقه
یک منبع مطلع به نور نیوز گفت: اخیرا انگلیس با واسطه‌تراشی پیغامی را به ایران منتقل و طی آن تأکید کرده است: قصدی برای بالا بردن تنش و درگیری و اقدام نظامی علیه ایران ندارد و تلاش خواهد کرد که از مسیر اقدامات دیپلماتیک و ائتلاف‌سازی‌ علیه ایران موضوع را پیگیری کند. در این پیام به موضع مشترک واشنگتن و لندن نیز در این موضوع اشاره شده است.   این اقدامات که از روز پنجشنبه 7مردادماه و پس از وقوع انفجار در نفتکش اسرائیلی «ام‌تی مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان آغاز شد، روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با طرح سناریوی جدید ربوده شدن یک کشتی نفتکش در سواحل فجیره امارات توسط نیروهای ایرانی ادامه پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید