• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137847
+
-

استعفای شهردار منتخب تهران از نمایندگی قم

شهردار
استعفای شهردار منتخب تهران از نمایندگی قم


استعفانامه علیرضا زاکانی از نمایندگی قم امروز از سوی بهارستان اعلام وصول می‌شود و نهایتا تا هفته آینده در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.
 درصورت پذیرفته شدن این استعفا، زاکانی به‌عنوان شهردار پایتخت کار خود را آغاز خواهد کرد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس دیروز با اعلام خبر تقدیم استعفای علیرضا زاکانی به هیأت رئیسه، در توضیح نحوه بررسی استعفانامه نمایندگان در مجلس گفت: ابتدا تقاضای استعفا در جلسه علنی قرائت می‌شود و سپس شخص متقاضی استعفا یا یک نماینده دیگر که تعیین می‌کند حداکثر به‌مدت نیم‌ساعت از استعفا دفاع می‌کند. بعد مخالف یا مخالفان هم ۳۰دقیقه اظهارنظر می‌کنند و در نهایت پس از رأی‌گیری چنانچه درخواست استعفا تصویب شود، از طریق رئیس مجلس به وزیر کشور اعلام می‌شود. درصورت رأی موافق نمایندگان به استعفای زاکانی از نمایندگی تهران، او یک گام به نشستن بر کرسی بهشت نزدیک‌تر می‌شود. درصورت رأی موافق مجلس به این استعفا، زاکانی بایدمنتظر استعلام نظر وزارت کشور درخصوص شهردار شدنش بماند؛ روندی که به‌صورت معمول 2هفته‌ای زمان خواهد برد. وزارت کشور در این روند شاخص‌های تعیین شده در قانون برای شهرداری کلانشهرها را با رزومه شهردار منتخب تطبیق می‌دهد و درباره عملکرد مدیریتی و چند و چون آن از برخی نهاد‌های امنـــیتی نظارتی کسب نظر می‌کند. هم‌اکنون علیرضا جاوید، از مدیران شهرداری به انتخاب شورای شهر سرپرستی شهرداری تهران را برعهده دارد. با تکمیل روند قانونی انتخاب زاکانی به‌عنوان شهردار جدید تهران، جاوید سکان بهشت را به او تحویل خواهد داد.

دیدار زاکانی و قالیباف
در همین فضا بود که  روز گذشته علیرضا زاکانی، شهردار منتخب تهران با محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین پایتخت و رئیس مجلس دیدار کرد و درخصوص آینده شهر تهران به تبادل نظر پرداخت. در این دیدار زاکانی با اشاره به مشکلات انباشته شده شهر تهران، بر لزوم‌ تکرار تجربه جهادی در مدیریت شهری و فراهم کردن‌ فضای مساعد زندگی برای مردم تاکید کرد.قالیباف، رئیس قوه مقننه هم در این دیدار تاکید کرد که با تمام توان برای حل مشکلات شهر در کنار مجموعه مدیریت شهری خواهد بود تا این مشکلات هر چه سریعتر حل شود و مردم طعم خدمت و زندگی مطلوب را احساس کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید