• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 مرداد 1400
کد مطلب : 137737
+
-

جنگل‌های ترکیه، یونان و ایتالیا همچنان می‌سوزند

اروپا
جنگل‌های ترکیه، یونان و ایتالیا همچنان می‌سوزند

آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های کشورهای حاشیه مدیترانه که از 2 هفته قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
دولت ترکیه اعلام کرده در 13منطقه همچنان نتوانسته آتش‌سوزی را مهار کند اما عملیات اطفای حریق ادامه دارد. ترکیه با کمک هلی‌کوپترها، هواپیماهای آب‌پاش و پهپاد‌ها به جنگ آتش رفته است. تا‌کنون حدود 100هزار هکتار جنگل در ترکیه طعمه حریق شده و دست‌کم 8نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ایران، روسیه، آذربایجان و اوکراین در عملیات اطفای حریق جنگل‌های ترکیه حضور دارند.
در سمت دیگر مدیترانه، آلمان نیروها و تجهیزات خود را برای کمک به مهار آتش‌سوزی به یونان اعزام کرده است. این نخستین بار است که آلمان آتش‌نشان‌ها و هلی‌کوپترهای آب‌پاش خود را به یونان اعزام می‌کند. آتش‌سوزی‌ها در مناطق شمالی پایتخت ادامه دارد و دولت مجبور به تخلیه تعداد زیادی از روستاهای این منطقه شده است. نخست‌وزیر یونان در نطقی تلویزیونی با بحرانی خواندن وضعیت این کشور گفته است: «گرما و خشکسالی زمین را به یک بشکه باروت تبدیل کرده است.»
برخی مناطق جنوبی ایتالیا نیز شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده است. در سیسیل، ادامه آتش‌سوزی‌ها باعث شده تا دولت وضعیت اضطراری اعلام کند. دولت هشدار داده که گرمای هوا به قدری است که وقوع آتش‌سوزی‌های پراکنده ممکن است تا 6‌ماه ادامه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید