• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 17 مرداد 1400
کد مطلب : 137658
+
-

زنان خوشحال عامل عصبانیت مهاجم توکیو

زنان خوشحال عامل عصبانیت مهاجم توکیو


مرد ژاپنی که مدعی است با دیدن زنانی که خوشحال به‌نظر می‌رسیدند عصبانی می‌شده، پس از حمله خونین به مسافران قطاری در توکیو، 10نفر را مجروح کرد.
به گزارش همشهری به نقل از روزنامه سانکی ژاپن، حدود ساعت 20:40دقیقه جمعه به وقت محلی، مردی 36ساله که چاقویی بلند در دست داشت شروع به حمله به مسافران در یکی از واگن‌های قطاری در نزدیکی ایستگاه سیجوگاکوین توکیو کرد. او با ضربات چاقو 10نفر را مجروح کرد و راننده قطار که با شنیدن صدای جیغ و فریاد از داخل واگن‌ها متوجه ماجرا شده بود، ترمز را کشید و لحظاتی بعد قطار متوقف شد. در همین هنگام مردی که چاقویی خون‌آلود در دست داشت از قطار بیرون پرید و روی ریل شروع به دویدن کرد.
در جریان حمله هولناک این مرد 10نفر از مسافران مجروح شدند که یکی از آنها که دختری دانشجو بود جراحاتش از بقیه بیشتر بود. وقتی پلیس و تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند، مجروحان به بیمارستان انتقال یافتند و مسافران به محلی امن منتقل شدند و جست‌‌وجو برای دستگیری فرد مهاجم شروع شد. درحالی‌که با توجه به برگزاری مسابقات المپیک توکیو، این حادثه حساسیت ویژه‌ای ایجاد کرده بود، تلاش گسترده پلیس برای دستگیری مهاجم ادامه یافت تا اینکه ساعاتی بعد و در نخستین ساعات روز شنبه، مرد مهاجم وارد یکی از فروشگاه‌های توکیو شد و گفت که پلیس در تعقیب اوست و قصد دارد خود را تسلیم کند. با حضور ماموران، این مرد بازداشت شد و درباره انگیزه‌اش به مأموران پلیس گفت: از 6سال پیش با دیدن زنانی که خوشحال به‌نظر می‌رسیدند عصبانی می‌شدم و دلم می‌خواست آنها را به قتل برسانم. دلم می‌خواست افراد زیادی را به قتل برسانم و به همین دلیل دست به این حمله زدم. این مرد هم‌اکنون در بازداشت پلیس است و گفته می‌شود که 9نفر از مجروحان در بیمارستان بستری شده‌اند و یکی از آنها که جراحت کمتری داشت مرخص شده است. با وجود اینکه ژاپن یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است اما در سال‌های اخیر و در نقاط مختلف این کشور تعدادی حمله با چاقو به مردم صورت گرفته که جان افرادی زیادی را گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید