• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 17 مرداد 1400
کد مطلب : 137627
+
-

خبر/ انتحاری که فروخت

تقابل گان با اسکورسیزی فیلم‌های ابرقهرمانی را زنده کرد

نام جیمز گان کارگردان فیلم«جوخه انتحار2» این روزها پس از اکران این فیلم در آمریکا و انتقادات وی از اظهارات مارتین اسکورسیزی علیه فیلم‌های ابرقهرمانی، بر سر زبان‌ها افتاده است. فروش این فیلم در آمریکا و بریتانیا بیش از 700میلیون دلار بوده که با توجه به هزینه 175میلیون‌دلاری تولیدش، یک پروژه موفقیت‌آمیز پساکرونایی محسوب می‌شود. جیمز گان ساخت و نگارش فیلمنامه«جوخه انتحار2» را با حضور تیمی از بازیگران مطرح نظیر «مارگو رابی»، «ادریس البا»، «جان سنا»، «جوئل کینامن»، «سیلوستر استالونه» و «وی ولا دیویس» عهده‌دار بوده است. «جیمز گان» برای ساخت دنباله «جوخه انتحار» از یک‌سری فیلم‌های جنگی که با موضوع جنگ جهانی دوم و نبرد علیه آلمان نازی ساخته شده بودند و کتاب‌های کمیک «جوخه انتحار» اثر «جان اوستراندر» الهام گرفته است. «جیمز گان» در «جوخه انتحار2» به داستان رؤیایی گروهی از مجرمان در یک شهر با ستاره مهاجم غول‌آسا به نام «استارو» پرداخته است. جیمز گان در آستانه اکران فیلم «جوخه انتحار2» با حضور در برنامه «شاد ناراحت گیج» شبکه «ام تی وی» دوباره خاطرات تنش لفظی با «مارتین اسکورسیزی» بر سر فیلم‌های ابرقهرمانی را زنده کرد. او در اظهاراتی عجیب گفت: اسکورسیزی در سال 2019برای اینکه بتواند فیلم «مرد ایرلندی» را در اذهان بیش از پیش مطرح کند، فیلم‌های ابرقهرمانی «مارول» را آماج حملات تند و تیز خود قرار داده بود. او افزود: اسکورسیزی فیلم خود را در سایه فیلم‌های ابر قهرمانی ساخته بود، بنابراین او تلاش کرد توجه اذهان را به چیزی که کمتر توجه‌ها به آن جلب شده بود، معطوف کند. جیمز گان البته در سخنان خود بر این نکته نیز تأکید کرد که «اسکورسیزی » یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازانی است که دنیا تا به امروز دیده، او خیلی حرف‌ها درباره فیلم‌های ابرقهرمانی می‌زند که من هم ضمن مخالفت با بخشی از آنها با یک‌سری دیگر از این حرف‌ها موافقم. اسکورسیزی برای نخستین بار در اکتبر 2020حدود یک‌ماه پیش از آغاز انتشار فیلم «مرد ایرلندی» توسط نتفلیکس، در گفت‌وگویی با «مجله امپایر» به این نکته اشاره کرده بود که من تلاش کردم فیلم‌های ابرقهرمانی را ببینم و از آنها لذت ببرم. اما هرچه بیشتر به این نوع فیلم‌ها فکر می‌کنم بیشتر به ‌این نتیجه می‌رسم که آنها ربطی به سینما ندارند. این فیلم‌ها در واقع زیرمجموعه فیلم‌هایی که تجربیات فیزیکی و احساسی انسانی را به انسانی دیگر منتقل می‌کنند، نیستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید