• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209623
+
-

کلاهبردار، مینی‌بوس خیالی را به 5 نفر فروخت

تقویم حوادث
کلاهبردار، مینی‌بوس خیالی را به 5 نفر فروخت


38 سال پیش در چنین روزی کلاهبرداری که یک مینی‌بوس را به 5 نفر فروخته بود، به دام پلیس افتاد و تیتر صفحه‌ حوادث روزنامه‌ها شد. روزنامه اطلاعات در دوشنبه 27 آبان درباره این پرونده نوشت: کلاهبرداری که یک مینی بوس واهی را به 5 نفر فروخته و از هر کدام از آنها مبالغ کلانی پول گرفته بود هفته گذشته به دام افتاد.  متهم به نام فریدون 52 ساله که نام‌های مستعار متعدد داشته، اعتراف کرد که از فروش این مینی‌بوس واهی جمعا 750هزار تومان کلاهبرداری کرده است.
 متهم برای این منظور ابتدا به افراد مراجعه و ادعا می‌کرده که در قرعه‌کشی خودرو برنده یک دستگاه مینی‌بوس شده و با قرض و قوله آن را خریداری کرده است، ولی چون احتیاج به پول برای پرداخت قرض خود دارد، حاضر است آن‌را بفروشد.
وی همچنین برای اینکه خریدار را به طمع بیندازد مبلغی پایین‌تر از قیمت اصلی را پیشنهاد می‌کرد. فریدون پس از آن یک سوئیچ را به خریدار می‌داده و با عنوان این مطلب که مینی‌بوس را در فلان جا پارک کرده است متواری می‌شد. در این رابطه شکایات متعددی به اداره آگاهی رسید، تا اینکه چند روز پیش یکی از کسانی‌که توسط این شخص مورد کلاهبرداری واقع شده است وی را در کرج مشاهده کرد.
متهم با همکاری مردم و مامورین شهربانی دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی تهران اعزام شد. فریدون در اداره آگاهی به کلاهبرداری اعتراف کرد و معلوم شد که با این شگرد مینی بوس خیالی را به 5نفر فروخته است. این در حالی است که طی چند ماه گذشته شکایات متعددی از شهرستان‌ها در رابطه با این نوع کلاهبرداری به آگاهی رسیده و هنوز مشخص نشده که این کلاهبرداری‌ها  نیز توسط این شخص صورت گرفته است یا نه؟
سرگرد جلبچی کلانتر شعبه 5 اداره آگاهی از کلیه کسانی‌که احیانا توسط این شخص از آنان کلاهبرداری  شده است درخواست کرد که در صورت شناسایی کامل نامبرده برای انجام مراحل قانونی به این شعبه آگاهی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید