• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137514
+
-

روی خط خبر/ دریادار تنگسیری: امنیت کامل در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز برقرار است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در تمام مرزهای آبی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز امنیت کامل برقرار است؛ حتی برای دفاع از امنیت منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و دوردست آمادگی لحظه‌ای داریم. به گزارش شبکه خبر، دریادار علیرضا تنگسیری گفت: در منطقه استراتژیک تنگه هرمز، سیستم کنترل باند حاکم است؛ هر شناوری که وارد و خارج می‌شود با رصد کامل و اشراف اطلاعاتی کنترل می‌شود و اشراف هوشمندانه کاملی در تنگه استراتژیک هرمز وجود دارد. وی افزود: دشمن می‌داند تحرکاتش رصد می‌شود و به محض تخلف حتی سهوی، تذکر جدی می‌گیرد و سریعا باید مراعات کند؛ در غیراین‌صورت با برخورد قاطع و مقتدرانه مواجه می‌شود. این یک موضوع عادی است و به یک امر بدیهی تبدیل شده است. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: باید یادآوری کنم که امنیت خلیج‌فارس با کشورهای مسلمان خلیج‌فارس است. خلیج‌فارس خانه ماست و جایی برای حضور بیگانگان نیست. ما و برادران مسلمانمان به‌راحتی می‌توانیم امنیت این منطقه را تامین کنیم و اصلا نیاز به حضور بیگانگان در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس نیست. دریادار تنگسیری تأکید کرد: ما برای تامین منافع انقلاب اسلامی و امنیت مرزهای کشور عزیز اسلامی بسیار جدی و انقلابی عمل می‌کنیم و با کسی شوخی نداریم، محکم ایستاده‌ایم و به حول و قوه الهی تا آخرین نفس خواهیم ایستاد.

  مرز ایران و افغانستان در منطقه سیستان بسته شد
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز ایران و افغانستان در محدوده میلک سیستان به‌دلیل کشیده شدن درگیری‌های کشور افغانستان به شهر زرنج ولایت نیمروز هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان بسته شد. به گزارش ایرنا، محمدهادی مرعشی گفت: شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان شب‌جمعه تا مرحله سقوط پیش رفت؛ به‌طوری که تقریبا بخش عمده آن توسط طالبان تصرف شد که با رسیدن نیروهای کمکی، افراد گروه طالبان عقب‌نشینی کردند.معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک شرایط در مرز آرام است، ادامه داد: برای حفظ منافع ملی، نیروهای ارتش، مرزبانی و انتظامی استان کاملا در مرز و پل ابریشم مستقر شده و تحرکات احتمالی را رصد می‌کنند.

   تکذیب خبر عدم‌اعطای مرخصی به یک محکوم امنیتی
مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضاییه با تکذیب خبر عدم‌اعطای مرخصی به هومن جوکار برای ملاقات با پدرش اعلام کرد که هفته گذشته به این محکوم امنیتی مرخصی اعطا شد و وی با پدر خود ملاقات داشته است.
به‌گزارش این مرکز، در پی انتشار خبر فوت پدر یکی از محکومان امنیتی، ضمن طلب صبر و آرامش و آرزوی مغفرت برای پدر مرحوم آقای هومن جوکار به اطلاع می‌رساند هفته گذشته به این محکوم امنیتی برای ملاقات با پدر خود مرخصی اعطا شد و این محکوم امنیتی با پدر خود ملاقات داشته است.بدین وسیله اظهاراتی که در جریان آن عنوان می‌شود که این محکوم امنیتی فرصت و اجازه ملاقات با پدر خود را نداشته است، تکذیب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید