• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137496
+
-

دیگه چه خبر؟/ آموزش زبان آلمانی و فرانسوی در مدارس

خبر اول اینکه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آموزش آزمایشی زبان فرانسه و آلمانی در مدارس خبر داده و گفته است: کتاب این دوزبان تالیف شده‌است. حسن ملکی با توضیح اینکه باید به‌تدریج وابستگی دانش‌آموزان را به زبان انگلیسی کم‌ کنیم، گفت: این دو، جزو دروس انتخابی هستند؛ البته چالش‌هایی در این‌باره وجود دارد که تامین معلم برای اجرا و تدریس ازجمله آنهاست. ملکی در پاسخ به اینکه در سنوات گذشته از ورود زبان چینی به مدارس هم صحبت‌هایی به میان آمده بود گفت: خب هنوز انجام نشده است؛ زبان چینی هم شرایط خاص خودش را دارد. هم‌اکنون کتب آموزش آلمانی و فرانسه تولید شده است. خبری که رئیس فعلی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به خبرگزاری ایسنا داده، سال1391 توسط دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش هم مطرح شده بود، مهدی نوید ادهم در این‌باره به همشهری آنلاین گفته بود: در شورا تصویب شد که زبان آلمانی، فرانسه، چینی و روسی در مدارس به‌صورت آزمایشی اجرا شود. با این تفاسیر معلوم نیست که این اجرای آزمایشی چرا بعد از 9سال هنوز تمام نشده و ملکی دوباره خبر آن را اعلام کرده است. البته ملکی یک خبر خوب هم داده و آن اصلاح جلد کتاب ریاضی پایه سوم و فارسی پایه اول است، که در آن تصویر دختران از روی کتاب حذف شده بود.
 
شروع پذیرش براساس سوابق تحصیلی
متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در مهرماه سال۱۴۰۰ صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی یا کل دیپلم) صورت می‌گیرد تا ۲۰مرداد فرصت دارند همزمان با ثبت‌نام، انتخاب رشته کنند.
به‌گزارش مهر، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط به پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی یا کل دیپلم) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی یا کل دیپلم) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روزهای ۱۴ تا ۲۰مردادماه۱۴۰۰ به سایت سازمان سنجش مراجعه و همزمان با ثبت‌نام، فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰کدرشته) را به روش اینترنتی تکمیل کنند.
متقاضیانی که در آزمون سراسری سال۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند.  این گروه از متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری سال۱۴۰۰ که قبلا در آن ثبت‌نام کرده‌اند و با مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰کدرشته محل از رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی (تمامی گروه‌های آزمایشی) اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید