• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137243
+
-

بخشش قاتل۴ سال پس از قتل


رئیس دادگستری شوش از نجات یک محکوم به قتل از چوبه دار پس از 4 سال انتظار اجرای حکم قصاص، خبر داد.
اسکندر خطایی گفت: 4 سال پیش بین 2 طایفه در شهرستان شوش بر سر اختلافات قبلی، درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید و آتش اختلافات بین این دو طایفه شدیدتر شد. پس از دستگیری قاتل، خانواده وی افراد زیادی را برای پادرمیانی برای جلب رضایت اولیای دم، فرستادند ولی خانواده مقتول اصرار بر قصاص قاتل داشتند.
خطایی در ادامه گفت:‌ با توجه به بافت عشایری شوش و اینکه ظرفیت صلح و سازش بین مردم این شهرستان زیاد است، پرونده برای فراهم کردن زمینه مصالحه به شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر شوش ارجاع داده شد و اعضاء با تلاش خود و تشکیل چندین جلسه با سران و بزرگان دو طایفه، زمینه را برای رهایی محکوم به قصاص و صلح و سازش بین این دو طایفه فراهم کردند.
رئیس دادگستری شوش گفت: به میمنت ایام دهه ولایت و عید سعید غدیرخم در جلسه‌ای با حضور اینجانب، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر شوش پرونده قتل بین دو طایفه که بیش از 4 سال به طول انجامید، اولیای دم با سنت حسنه عفو و بخشش از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره به قاتل بخشیدند و این بخشش منجر به صلح و سازش بین این دو طایفه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :