• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137229
+
-

رهبری/ دستور رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور برای بررسی تعطیلی 2هفته‌ای


در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی 2هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در مرقومه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آقای روحانی رئیس‌جمهور آمده است: «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی به خاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است، انجام گیرد.» آقای دکتر نمکی در نامه روز گذشته خود به رهبر انقلاب پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه‌آوردن همه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و نوشت: «شاید 2هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل‌توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفسگیر بر همکاران ما بکاهد.» رونوشت دستور رهبر انقلاب اسلامی برای رئیس‌جمهور منتخب نیز ارسال شده است.

تنفیذ حکم هشتمین رئیس‌جمهور امروز در حضور رهبر معظم انقلاب
مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری هشتمین رئیس‌جمهور ایران صبح امروز با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. روز دوشنبه سایت شورای نگهبان تصویر امضای 11نفر از 12عضو شورای نگهبان پای اعتبارنامه سید ابراهیم رئیسی را منتشر کرد. در آخرین تصاویر منتشرشده جای امضای آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، فقیه عضو شورا خالی بود. تصویر نهایی برگه اعتبارنامه تا لحظه تنظیم گزارش منتشر نشده بود. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اعلام کرد «اعتبارنامه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، توسط اعضای شورای نگهبان امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد.» براساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، اعتبارنامه رئیس‌جمهور توسط شورای نگهبان تهیه و به حضور مقام رهبری تقدیم می‌شود. عصر روز پنجشنبه هم مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

  قدردانی رهبر معظم انقلاب از خدمات آیت‌الله شاهچراغی
رهبر معظم انقلاب در پیامی از ۴۲سال خدمت صادقانه آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان قدردانی کردند. در متن پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب که برای نخستین بار و به‌صورت اختصاصی در پایگاه مجازی نمازجمعه منتشر شده آمده است: جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شاهچراغی (دامت توفیقاته)، از خدمات و تلاش‌های موفق جنابعالی در طول خدمت طولانی ۴۲ساله صمیمانه تشکر می‌کنم. امیدوارم خداوند متعال پاداش نیک به جنابعالی عنایت فرماید. توصیه جنابعالی به نصب امام جمعه‌ جدید را می‌پذیرم و ان‌شاءالله انجام خواهد شد. والسلام علیکم و رحمه‌الله

   پیام تسلیت در پی درگذشت فرزند آقای یوسفعلی میرشکاک
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به آقای یوسفعلی میرشکاک (شاعر و نویسنده) درگذشت فرزند ایشان را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم، جناب آقای یوسفعلی میرشکاک، مصیبت درگذشت فرزند عزیزتان را به جنابعالی و همسر گرامیتان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند می‌خواهم آرامش و صبر بر دل‌های شما نازل فرماید و با اجر جزیل شما را تسلّا بخشد و رحمت خود را شامل حال آن جوان عزیز فرماید. 
سیدعلی خامنه‌ای، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ 

این خبر را به اشتراک بگذارید