• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 مرداد 1400
کد مطلب : 137129
+
-

روی خط خبر/ درخواست وزیربهداشت از مقام معظم رهبری برای تعطیلی 2 هفته‌ای


وزیر بهداشت در آخرین اقدام خود در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان درخواست کرد تا کشور برای 2هفته تعطیل شود. به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است:«مستحضرید پس از 18 ماه صبوری، اعتراض 66 مدیر نظام سلامت طی نامه‌ای در2روز گذشته و التماس آنها برای استمداد بیان شد و خود را ناچار دیدیم تا از محضر حضرتعالی استمداد ویژه بطلبیم. از مدت‌ها پیش در مکاتبات متعدد خطرات همه‌گیری با ویروس وحشی و سرکش دلتا را گوشزد کردیم. گفتیم که اگر سخت نگیریم، در رعایت پروتکل‌ها اهمال کنیم، مرزها، ایجاد قرنطینه‌ها، ورود اتباع خارجی به‌خصوص از کشورهای شرقی مبتلا به ویروس جدی گرفته نشود، این نظام سلامت خسته و گرفتار فرو می‌پاشد.» نمکی در ادامه نامه خود  از بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عدم اجرای آنها انتقاد کرد و نوشت: «شاید2هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حدقابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفسگیر بر همکاران ما بکاهد. اگر روزانه هزاران نفر در کلینیک‌های تخصصی و سرپایی درمان نمی‌شدند و این بار هم قرار بود به تخت‌های بیمارستانی تحمیل شود از مدت‌ها پیش تخت کم می‌آوردیم ولی متأسفانه فشار به‌گونه‌ای‌است که نگرانم این طرح هم پاسخ ندهد مگر آنکه سریعا با اقدامات پیشگیرانه و افزایش رعایت پروتکل‌ها از بار تصاعدی بیماری بکاهیم.»

  دفاع سیاری از مدیریت جهادی
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: تفاوت عمده مدیریت با مدیریت جهادی در این است که در مدیریت جهادی، عزم راسخ، هدف‌گذاری، دقت عمل، جدیت، تلاش و پشتکار با هم تجمیع شده ‌و نتیجه چنین مدیریتی، مدیریت جهادی است. به گزارش ایرنا، او با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر احیای روحیه مبتنی بر مدیریت جهادی در سطح کشور تأکید کرده‌اند، گفت: اگر بخواهیم در این حوزه مصداقی بیاوریم، می‌توانیم به توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی در چند سال گذشته اشاره کنیم. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی بر مبنای تدبیر، انگیزه و همت مضاعف شکل می‌گیرد، افزود: ما سواحل مکران را در شرایطی توسعه دادیم که بسیاری از مسائل، از قبل برای این منطقه پیش‌بینی نشده بود.

  نمی‌شود هیئت‌ها را تعطیل کرد
منصور ارضی، از مداحان شناخته‌شده در همایش مجازی 10هزار هیئت برگزیده، گفت: «سال گذشته به وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه گفتم ممکن است فعالیت مدافعان سلامت را تعطیل کنند ‌یا به‌خاطر کرونا فعالیت مرزبانان را تعطیل کرد؟ هیئت‌ها را هم نمی‌توان تعطیل کرد، زیرا فعالیت آنها در گرو سلامت معنوی مردم است. تظاهرات‌هایی که این روزها در شهرهای مختلف و حتی تهران ایجاد شد، ناشی از چیست؟» به گزارش فارس، ارضی افزود: «ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا جلسات عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم و به‌دنبال برگزاری مجازی نباشیم، زیرا این جلسات میدان مبارزه ماست. باید در شهرها تمام مراسم‌های سنتی البته جدا از آنها که خط قرمز هستند، مانند قمه‌زنی که مقام معظم رهبری حرام کردند، برگزار شود. گناهکاران، بی‌حجابان و عرق‌خوران باید ببینند که امام حسین(ع) هنوز زنده است و فرصت برای برگشتن دارند.» 

   واکنش عارف به طرح صیانت از فضای مجازی
محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در توییتی در واکنش به طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی، نوشت: «‌انقلابی‌گری به‌معنای تلاش برای تحدید و تهدید آزادی‌های مردم، انسدادآفرینی در مسیر گردش آزاد اطلاعات و تعمیق شکاف ملت و حاکمیت نیست. شرایط کنونی محصول ناامیدسازان خیال‌اندیشِ ضد‌مصالح ملی و امیدسوزان ناوفادار به رأی ملت است. واقع‌بینانه با مسائل روبه‌رو شوید و ملت مظلوم را عصبانی نکنید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید