• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 11 مرداد 1400
کد مطلب : 137127
+
-

کوتاه از دیپلماسی/ ادعای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران


نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد که هدف قرار دادن کشتی مِرسِر استریت در سواحل عمان از سوی ایران انجام شده است و اسرائیل به آن پاسخ خواهد داد. به گزارش ایسنا، بنت مدعی شد: کاملا مشخص است که ایران به این کشتی حمله کرده است. شواهد اطلاعاتی آن موجود است و ما از جامعه جهانی انتظار داریم تا برای حکومت ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است. 

   نگاه نماینده آمریکا درباره آینده مذاکرات وین
رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای مدعی شد: این خطر واقعی وجود دارد که ایران با مطالبات غیرواقع‌بینانه درخصوص اینکه چه چیزهایی می‌توانند در این مذاکرات به‌دست آورند، به مذاکرات بازگردد. به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت: با این حال، همه از این حقیقت مطلعند که رئیس‌جمهور جدید ایران نیز فردی نیست که حرف آخر را در موضوع هسته‌ای بزند. همچنان، آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران است که این جایگاه را دارد. وی روز چهارشنبه یک خواسته کلیدی را مطرح کرد؛ مبنی بر اینکه آمریکا باید تضمین دهد که یک‌بار دیگر از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد.

   اطلاعیه سفارت ایران درباره سفر به افغانستان
سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند، با توجه به تشدید مخاطرات امنیتی در افغانستان تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر به این کشور خودداری نمایند. به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده چنانچه بر حسب ضرورت نیاز به سفر اضطراری به افغانستان است، می‌توانند با هماهنگی قبلی با سفارت، در مدت زمان محدود و با اطمینان از وجود پرواز برگشت، صرفا به شهر کابل سفر نمایند. همچنین به اتباع جمهوری اسلامی ایران که در شهرها و مناطق افغانستان، به استثنای شهرکابل، ساکن و مشغول کار و فعالیت هستند، توصیه می‌گردد هرچه سریع‌تر خاک افغانستان را ترک نمایند.

این خبر را به اشتراک بگذارید