• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136903
+
-

نکته بازی/ مگر شما هستی؟



شاید طی 20سال گذشته به هیچ مدیری در استقلال از جانب نیروهای خودی این همه هجمه وارد نشده باشد. احمد مددی قطعا در این زمینه رکورددار است و روایت‌های رسمی و غیررسمی از نوع برخورد کادرفنی و بازیکنان با او، آدم را حیرت‌زده می‌کند. شاید اگر هر مدیر دیگری جای مددی بود، در این شرایط کار را رها می‌کرد و می‌رفت، اما او نشان داد چسبندگی چشمگیری دارد! هرچند اینکه چقدر حق با او بوده و چقدر با مجموعه تیم، یک بحث دیگر است. حالا در این شرایط مددی تازه با فرهاد مجیدی جلسه گذاشته تا لیست بگیرد و کار مذاکره با تمدیدی‌ها را آغاز کند. فقط اینکه چند روز دیگر دولت عوض می‌شود؛ با این شرایط واقعا مددی در وزارت بعدی هم شانسی برای باقی ماندنش در استقلال قائل است؟

پنجره بسته، ضرر کمتر

علیرضا منصوریان که ابتدای فصل به‌عنوان سرمربی تراکتور برگزیده و بعد از 5هفته از این تیم اخراج شد، حالا بابت دریافت مطالباتش شکایت کرده و موفق شده پنجره باشگاه تبریزی را ببندد. بسته شدن پنجره برای هر تیمی بد است، اما در مورد تراکتور می‌شود استثنا قائل شد. اگر پنجره‌های این باشگاه از همان 3 سال قبل بسته می‌شد، باز احتمالا تراکتور همین نتایج را به‌دست می‌آورد. اینطوری فقط میلیاردها تومان پول صرفه‌جویی شده و از به بار آمدن چند میلیون دلار بدهی ارزی پیشگیری می‌شد. تراکتور در این مدت از پنجره بازش چه استفاده‌ای کرد، غیراز اینکه کلی بازیکن ناکارآمد خارجی گرفت و هر کدام بعد از مدت کوتاهی بازی رفتند و شکایت کردند؟ دوسانتوس، لی اروین، هری فوستر، عالیجناب استوکس؛ باز هم اسم ببریم؟

هر ایرانی، یک پرونده در CAS

همین حالا پرونده شکایت فولاد از فدراسیون فوتبال به‌خاطر داستان بلبلی و بسته شدن پنجره‌های این باشگاه در دادگاه عالی ورزش باز است. به علاوه قرار است در شهریورماه تازه‌ترین قسمت از سریال شکایت‌های النصر عربستان از پرسپولیس در همین دادگاه اکران شود. حالا هم خبر رسیده باشگاه سایپا بابت وتو شدن پیروزی 3 بر صفر این تیم در بازی با پیکان، به‌طور رسمی از فدراسیون شکایت کرده و آن را در CAS به ثبت رسانده است. اینطور که از شواهد امر برمی‌آید، دادگاه عالی ورزش به 2 بخش تقسیم شده؛ بخش بزرگ‌تر با نیروهای بیشتر پرونده‌های مربوط به ایران را بررسی می‌کنند و بخش کوچک‌تر به پرونده‌های حقوقی مربوط به سایر کشورهای جهان می‌پردازد! به امید روزی که هر ایرانی یک پرونده در CAS داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید