• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136885
+
-

ناامیدی با ناداوری

مسئولان ورزش ایران امید زیادی به کسب مدال در رشته شمشیربازی داشتند اما تیم ایران با بدشانسی و ناداوری ناکام شد

پرونده شمشیربازان ایرانی در بازی‌های المپیک با ناکامی در2 بخش انفرادی و تیمی بسته شد. بعد از حذف 3نماینده ایران در بخش انفرادی، امیدهای بسیاری وجود داشت که تیم سابر ایران با شکست ایتالیا مدال تاریخی ورزش ایران را در رشته شمشیربازی کسب کند اما این اتفاق رخ نداد.

    ناداوری سد راه شاگردان فخری
علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری در قالب تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک به مصاف تیم ایتالیا رفتند که با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ شکست خوردند. رقابت تیم ایران و ایتالیا بسیار حساس بود. شاگردان فخری شروع خوبی نداشتند ولی هربار که ناامیدی به سراغ شمشیربازان ایرانی می‌آمد علی پاکدامن با درخششی که روی پیست از خودش نشان می‌داد فاصله را به حداقل می‌رساند و امید دوباره در دل ایرانی‌ها زنده می‌شد. اما در لحظات پایانی و در امتیاز 44-44با تصمیم عجیب داور، نتیجه به سود ایتالیا برگشت. داور این مسابقه به‌دلیل اشتباه فاحشی که داشت از ادامه رقابت‌ها محروم شد ولی این محرومیت تأثیری در نتیجه رقم‌خورده نداشت تا شمشیربازان ایران با ششمی در توکیو به کارشان پایان دهند.

    بهترین ضربه مسابقات
علی پاکدامن ستاره بازی ایران و ایتالیا درباره این بازی و عدم‌کسب مدال المپیک در بخش تیمی گفت: «ای کاش شمشیربازی طوری بود که مردم عادی متوجه می‌شدند چه حقی از تیم ما ضایع شد. وقتی 44-44بودیم آنقدر تمرکز داشتم که بهترین ضربه این مسابقات را زدم ولی داور بعد از کلی این طرف و آن طرف کردن تکرار داد! دیگر تمرکزم به هم خورده بود و بازی را واگذار کردیم. واقعا حیف شد. واقعا مدال نگرفتن ضربه روحی بزرگی به ما زد و هر چقدر می‌گذرد، بیشتر اذیت و ناراحت می‌شویم. نمی‌دانم چه زمانی فراموش می‌کنیم و منسجم برمی‌گردیم اما باید حرفه‌ای باشیم و زودتر برگردیم. فکر می‌کنم حداقل یک‌ماه زمان ببرد که اعضای تیم ریکاوری ذهنی شوند و برگردند.» تیم ملی ایران پس از شکست برابر ایتالیا برای کسب مقام پنجم ابتدا آمریکا را ۴۵ بر ۳۶ شکست داد اما برابر مصر با نتیجه ۴۵ بر ۲۴ شکست خورد و به مقام ششم المپیک توکیو رسید.

   امید اول، ناامید آخر
نکته جالب درباره شمشیربازان ایران این است که امید اول مسئولان ورزش برای مدال‌آوری ایران در روزهای ابتدایی به این رشته بود. وزیر ورزش و مدیران کمیته ملی المپیک برای هفته اول المپیک فقط به مدال‌‌های این رشته دل بسته بودند و امید داشتند شمشیربازان ایرانی در انفرادی و تیمی لااقل یکی دو مدال کسب کنند. حتی در روزی که جواد فروغی نخستین مدال کاروان ایران را گرفت، مسئولان ورزش درست در همان لحظه در سالن شمشیربازی حضور داشتند و نخستین مدال کاروان را در آنجا جست‌وجو می‌کردند. اما قرعه نامناسب در انفرادی و ناداوری در بازی تیمی باعث شد دست شمشیربازان ایرانی از مدال کوتاه بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :