• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136899
+
-

آماربازی


16
در فصلی که دیشب به پایان رسید، 16تیم لیگ برتر ایران 16بار سرمربیان خود را تغییر دادند. تیم‌های اول و دوم جدول یعنی پرسپولیس و سپاهان تمام فصل را با یک سرمربی پیش رفتند و تقریبا در تمام طول فصل رقبای جدی برای کسب قهرمانی بودند. در هفته‌های ابتدایی، استقلالِ محمود فکری کمی در صدر جدول حضور داشت و نفت آبادان هم با سیروس پورموسوی برای لحظاتی صدرنشینی را تجربه کرد اما در ادامه نویدکیا با سپاهان خودش را پیدا کرد و گل‌محمدی هم از شر تساوی‌های متوالی که دقیقا بعد از فینال آسیا برای 4هفته گریبان این تیم را گرفته بود رها شد. نویدکیا و گل‌محمدی یک نیم‌فصل کامل در کورس بودند و بارها از یکدیگر سبقت گرفتند.

08
علاوه بر نویدکیا و گل‌محمدی، 6مربی دیگر هم از ابتدا تا انتهای فصل در جایگاه خود باقی ماندند. گل‌گهر با قلعه‌نویی شروع کرد و با او تمام کرد. جواد نکونام (فولاد)، مهدی تارتار (پیکان)، مهدی رحمتی (پدیده)، سیروس پورموسوی (نفت آبادان) و محمد ربیعی (مس رفسنجان) هم دیگر مربیانی بودند که از ابتدا تا انتهای فصل در شغل خود باقی ماندند. از بین این مربیان پورموسوی و ربیعی پایین‌ترین رتبه را در جدول داشتند. اما پورموسوی به‌خاطر نتایج عالی در نیم‌فصل اول حتی با وجود افول در نیم‌فصل دوم هم در خطر اخراج قرار نگرفت و محمد ربیعی هم سرمربی تیمی بود که در نخستین فصل حضورش فقط به ماندن در لیگ برتر فکر می‌کرد.

05
تعداد سرمربیانی که این فصل در 2تیم لیگ برتری مربیگری کردند به 5نفر رسید. محمود فکری با استقلال شروع کرد و در نیم‌فصل دوم راهی مسجدسلیمان شد. پیش از او مجتبی حسینی روزهای خوبی در مسجدسلیمان داشت اما در نیم‌فصل از این تیم جدا شد و به ذوب‌آهن پیوست. رسول خطیبی هم در نیم‌فصل آلومینیوم را رها کرد و به تراکتور رفت اما در آنجا هم دوام نیاورد. علیرضا منصوریان کاملا مسیر برعکس خطیبی را طی کرد و از تبریز به اراک رفت. پنجمین نفر هم سعید اخباری بود که در ماشین‌سازی و سایپا سرمربیگری کرد. جالب اینکه اخباری ماشین‌سازی را در 2 مقطع هدایت کرد و کلا امسال در لیگ برتر 3بار عزل و نصب شد! ماشین‌سازی با 4بار تغییر سرمربی در این فصل رکورددار بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید