• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136898
+
-

تا 1403 با حدادی

پرتابگر دیسک ایران بین 32نفر، در رتبه26 قرار گرفت؛ با وجود این او مدعی است در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و اگر بدنش جواب داد، در بازی‌های المپیک2024 هم حضور خواهد داشت

تا 1403 با حدادی

احسان حدادی همانی بود که پیش‌بینی می‌شد؛ یک پرتاب ضعیف، حذف از بازی‌های المپیک توکیو، وعده مدال در بازی‌های آسیایی و زمزمه‌ حضور در المپیک بعدی. حدادی صبح دیروز در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک در گروهA با 15پرتابگر دیگر رقابت کرد. بهترین پرتاب او 58متر و 98سانتی‌متر بود و با این پرتاب ناامیدکننده نتوانست بین 12نفری باشد که به فینال رسیدند. حدادی در پایان مرحله مقدماتی در بین 32نفر در رده26 جاگرفت.
احسان حدادی در توکیو به رکورد 4حضور در بازی‌های المپیک رسید و با رکورد مرحوم تختی و امیررضا خادم مساوی کرد. این تنها رکوردی بود که او در توکیو ثبت کرد! حدادی در بازی‌های پکن به‌خاطر مصدومیت شانه پرتاب خوبی نداشت، در بازی‌های لندن مدال نقره گرفت و در بازی‌های ریو هم به‌خاطر آسیب‌دیدگی زانو نتوانست خوب پرتاب کند. پیش از بازی‌های توکیو هم دیسک کمر او مشکل‌ساز شد. بعد از توکیو چه اتفاقی می‌افتد؟ به‌نظر می‌رسد که حدادی دوست دارد به المپیک پنجم هم برود تا به‌تنهایی رکورددار شود:‌ «نمی‌دانم توکیو آخرین المپیکم بود یا نه. اگر بدنم جواب بدهد، دوست دارم در بازی‌های پاریس هم شرکت کنم.» برنامه او این است: «سال آینده در بازی‌های آسیایی چین شرکت می‌کنم، می‌خواهم پنجمین مدال طلای این بازی‌ها را بگیرم. اگر آنجا نتیجه خوب گرفتم و بدنم آماده بود، در پاریس شرکت می‌کنم.» حدادی بعد از بازی‌های ریو هم همین برنامه را اجرا کرد. او پرافتخارترین ورزشکار تاریخ دوومیدانی ایران است، اما منتقدانی دارد که موافق ادامه حضور او در سطح قهرمانی نیستند. به‌نظر می‌رسد حق با منتقدان است.گلایه ورزشکاران و مربیان دوومیدانی همیشه این بوده که بخش قابل‌توجهی از بودجه دوومیدانی هزینه حدادی می‌شود و پولی به بقیه نمی‌رسد. حدادی با فدراسیون مجید کیهانی به مشکل خورد چرا‌که کیهانی فاش کرد تمرین حدادی ماهانه 23هزار دلار برای فدراسیون هزینه دارد. چه زمانی که کیهانی ریاست فدراسیون را به‌عهده داشت و چه بعد از آن حدادی با حمایت مسئولان رده بالا طبق روال قبل به تمریناتش در کیش و آمریکا ادامه داد. حالا که این هزینه‌ها با نتیجه ایده‌آل فاصله خیلی زیادی دارد، سؤال منتقدان این است که باز هم حمایت مسئولان ورزش از حدادی ادامه دارد؟ باز هم برای او هزینه می‌شود؟ حدادی به این انتقادها جواب داده است: «من به احترام المپیک آمدم. حالا خیلی هم ناراحت نیستم. تنها مدال‌آور دوومیدانی ایران در المپیک هستم. ۴مدال طلای بازی‌های آسیایی دارم و مسئولان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی من اثرگذار خواهد بود. ورزش ایران اگر می‌دانست که من مدال نمی‌گیرم برای من هزینه نمی‌کرد.» بعید نیست با همین توجیهات حدادی را در پاریس هم ببینیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید