• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136892
+
-

نازنین مدال 2028را نشانه گرفت

ملایی در اتفاقی تاریخی نفر یازدهم روئینگ المپیک توکیو شد و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به او ساعت هدیه داد

نازنین مدال 2028را نشانه گرفت

نازنین ملایی تا به امروز موفق‌ترین زن ایران در المپیک توکیو است. او دیروز در فینال B مسابقات روئینگ پارو زد، یازدهم شد و از دست توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک جایزه گرفت. انتظار از ملایی این بود که به فینال C المپیک برسد، کاری که پیش از این هیچ‌یک از قایقرانان ایران انجام نداده بودند اما او فراتر از انتظار ظاهر شد. نازنین صبح دیروز با زمان ۷‌دقیقه و ۴۲‌ثانیه به خط پایان رسید و یازدهم شد. ملایی که از رسیدن به این جایگاه راضی نیست، از کار بزرگی که برای خودش و زنان ایران در المپیک کرده خوشحال است: «خیلی خوشحالم نه‌فقط برای خودم بلکه برای کاروان ایران و همه زنان. با این کار توانستم دید دختران را باز کنم، اینکه هیچ‌چیزی غیرممکن نیست و فکر نکنند نمی‌شود. ما دختران هم می‌توانیم در المپیک بدرخشیم. خودم هم در المپیک 2028می‌درخشم.»
ملایی بعد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی از تفاوت داشته‌هایش با رقبا گفته بود، اینکه آنها جلیقه یخ دارند و او مجبور است با حوله خیس بدنش را سرد کند. ملایی خیلی زود این حرف‌هایش را پس گرفت ولی حالا باز هم از نداشته‌هایش گفته است: «با شرایط تمریناتی که در تهران داشتم یازدهمی فراتر از انتظار خودمان بود. اردوهای خوبی نداشتم، مسابقات جهانی نرفته بودم و اصلا این رقبا را تابه‌حال ندیده بودم. اگر در مسابقات بیشتری شرکت کنم قطعا می‌توانم برای رسیدن به مدال شانس داشته باشم. شخصا هدفم المپیک لس‌آنجلس است. من المپیک بعدی را هم بی‌خیال نمی‌شوم.»
این دوره برای نخستین بار بود که غیر از چین، یک آسیایی دیگر هم به فینال روئینگ می‌رسید. این اتفاق دلیلی شد تا توماس باخ، رئیس کمیته ملی المپیک بخواهد ملایی را از نزدیک ببیند. او درباره این دیدار گفت: «بعد از مسابقه دنبالم آمدند و گفتند که آقای باخ می‌خواهد ملاقاتی با من داشته باشد. او از اینکه برای اولین‌بار قایقرانی غیر از چین در آسیا به فینال می‌رسید، خوشحال  بود.»ملایی یکی از ورزشکاران بورسیه‌ای IOC بود و باخ خوشحال است که سرمایه‌گذاری کمیته بین‌المللی المپیک نتیجه داشته است. این دیدار برای ملایی یک هدیه هم داشت، یک‌ساعت مچی از طرف باخ.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید