• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136891
+
-

شادابی بیشتر، برای تیم ملی

چرا باید از انتقال سردار و جهانبخش خوشحال باشیم؟


به‌نظر می‌رسد بالاخره سردار آزمون رضایت داد دل از لیگ روسیه بکند و زنیت سن‌پترزبورگ را به مقصد بوندس‌لیگای آلمان ترک کند. دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب از بایر لورکوزن به‌عنوان مقصد بعدی سردار یاد می‌شود. خب این خیلی فرق می‌کند با شایعاتی که در یک دهه گذشته در مورد پیوستن سردار به تیم‌هایی همچون بایرن‌مونیخ، لیورپول، اتلتیکو مادرید و... وجود داشت، اما اجازه بدهید از همین مقدار پیشرفت سردار هم خشنود باشیم و امیدوار بمانیم که او بعد از درخشش در لیگ آلمان، باز هم راهی تیم‌های بزرگ‌تر شود. در مجموع اتفاق مهمی که در این تابستان دارد رخ می‌دهد، انتقال‌های خوب و مؤثر برای لژیونرهای ایرانی است؛ آنچه انتظار می‌رود به سود تیم ملی کشورمان تمام شود.

  سردار به حرف طارمی گوش کرد
دوران حضور سردار آزمون در لیگ روسیه آنقدر به‌درازا کشید که دیگر صدای همه درآمد. حتی قربان‌بردیف، مربی اول و اصلی سردار در روسیه هم لب به اعتراض گشود و خطاب به او گفت: «از اینجا برو!» تک‌تک ملی‌پوشان کشورمان هم که رابطه خوبی با آزمون دارند، این توصیه را حتی در رسانه‌ها به سردار کردند. کار به جایی رسید که مهدی طارمی برای او کامنت گذاشت و گفت دل از روسیه بکن! در نتیجه همه ضرورت چنین تغییری را حس می‌کردند و حالا هم حتما خوشحال‌اند که این اتفاق رخ داده است. شاید اگر سردار راهی رم می‌شد، نگرانی داشتیم که مبادا آنجا به اندازه کافی به او بازی نرسد، اما بعید است در لورکوزن خطر نیمکت‌نشینی آزمون را تهدید کند. او حالا وارد یکی از 5 لیگ معتبر دنیا شده و بیشتر دیده خواهد شد. این حتما اتفاق خوبی است.

  جهانبخش و بیرو؛ بازگشت به زمین
از سوی دیگر در این تابستان علیرضا جهانبخش هم بالاخره به دوران نیمکت‌نشینی‌اش در برایتون خاتمه داد و راهی فاینورد روتردام شد؛ جایی که حتما آنجا بیشتر بازی خواهد کرد و می‌تواند به فرم ایده‌آلش برگردد. وضعیت جهانبخش در این چند سال واقعا خوب نبود. او یا به تیم ملی دعوت نمی‌شد یا کیفیت مورد انتظار را نداشت. علیرضا اما از لیگ هلند خاطرات خوبی دارد و امیدواریم بتواند به روزهای اوجش برگردد. همین شرایط در مورد علیرضا بیرانوند هم وجود داشت. بیرو که در آنتورپ نیمکت‌نشین بود، حالا به‌طور قرضی راهی بواویشتا در لیگ پرتغال شده؛ جایی که انتظار می‌رود به گلر ایرانی بیشتر بازی برسد و او از نظر روحی و روانی وضعیت بهتری پیدا کند. همه می‌دانند که یک بیرانوند خوشحال، می‌تواند تمام تیم ملی را شارژ کند!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید