• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 6 مرداد 1400
کد مطلب : 136793
+
-

آماربازی


7.48
سجاد شهباززاده صدرنشینی‌اش را در جدول بازیکنان لیگ از مهدی ترابی پس گرفت تا در فاصله یک هفته تا پایان لیگ دوباره صاحب لقب بهترین بازیکن فصل باشد. گلزن سپاهان که هفته‌های متمادی در جدول متریکا صدرنشین بود به‌مدت یکی دو هفته صدر جدول را به ستاره پرسپولیس سپرد اما حالا با میانگین امتیاز 7.48 دوباره به صدر جدول بازگشته است. ترابی که از نیم‌فصل دوم به لیگ ایران برگشته به محض اینکه تعداد بازی‌هایش به حدنصاب (یک‌سوم بازی‌ها) رسید به جمع صدرنشین‌ها اضافه شد. او حالا با میانگین امتیاز 7.44 در رتبه دوم جدول بازیکنان قرار دارد. احمد نوراللهی هم با میانگین امتیاز سومین بازیکن موفق فصل تا این لحظه بوده و رتبه‌ای را که مدت‌ها در اختیار نورافکن و اسماعیلی‌فر و سایر سپاهانی‌ها بود از آنها گرفته است.

7.37
و اما در جدول عملکرد فنی تیم‌ها، پرسپولیس به روال 2هفته اخیر در صدر قرار گرفته و سپاهان دوم است. سپاهان با اینکه هفته‌هاست در جدول لیگ پشت سر پرسپولیس قرار دارد اما به لحاظ عملکرد فنی تا همین 2 هفته قبل امتیازات بهتری نسبت به سرخپوشان داشت و با اختلافی ناچیز صدرنشین بود. اما در هفته بیست‌وهشتم پرسپولیس در جریان برتری 5 بر صفر مقابل ماشین‌سازی امتیازات بسیار خوبی گرفت و میانگین امتیاز فنی‌اش بالاخره از سپاهان بیشتر شد. پرسپولیس در آن هفته نمره 9.1 از 10 را دریافت کرد. این هفته هم پرسپولیسی‌ها نمره 7.5 گرفتند و سپاهان 7.6گرفت اما جایگاه 2 تیم تغییری نکرد. هم‌اکنون میانگین امتیاز فنی پرسپولیس طی 29بازی 7.37 و میانگین امتیازات سپاهان 7.33 است. استقلال هم با میانگین 7.16 سوم است.

7.04
در جدول دروازه‌بان‌های لیگ هم رقابت بسیار نزدیکی در جریان است و نفر اول و چهارم این جدول فقط 2صدم امتیاز اختلاف دارند! رشید مظاهری که این هفته مقابل نساجی به میدان رفت و نمره 7.24 گرفت حالا با میانگین امتیاز 7.04 در صدر جدول دروازه‌بان‌هاست. حامد لک از پرسپولیس در حالی رتبه دوم را دارد که میانگین نمرات او هم 7.04 بوده و فقط در هزارم امتیاز از رشید عقب افتاده است. پیام نیازمند با میانگین امتیاز 7.03 سومین دروازه‌بان برتر لیگ است و رتبه چهارم هم در اختیار حسین پورحمیدی (آلومینیوم) است که میانگین امتیازاتش 7.02 بوده است. همه این دروازه‌بان‌ها ممکن است بعد از بازی هفته آخر صدرنشین شوند و عنوان بهترین گلر فصل را از آن خود کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید