• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 6 مرداد 1400
کد مطلب : 136783
+
-

مدال دوم تیراندازی در گمرک ماند!

جواد فروغی و سایر تیراندازان ایران دیروز در بخش مختلط ناموفق بودند؛ سرمربی تیم‌ملی می‌گوید ما نه‌فقط تحریم خارجی بلکه تحریم داخلی هم هستیم

مدال دوم تیراندازی در گمرک ماند!

بعد از مدال طلای غیرمنتظره‌ای که جواد فروغی در روز دوم مسابقات در تپانچه بادی گرفت، انتظار می‌‌رفت او و هانیه رستمیان بتوانند در مسابقات میکس این اسلحه هم روی سکوی بازی‌های المپیک توکیو بروند، اما این اتفاق رخ نداد؛ ایران دیروز نه در میکس تپانچه به نتیجه رسید و نه در میکس تفنگ بادی. با این وجود، این شکست‌ها فرصتی بود تا مربیان و تیراندازان که ماه‌ها و روزهای گذشته سکوت کرده بودند، به رفتارها و کمبودها معترض شوند.
2چهره، ترکیب تیم میکس تپانچه بادی ایران را تشکیل می‌دادند؛ جواد فروغی تنها مدال‌آور کاروان ایران تا روز پنجم المپیک و هانیه رستمیان یکی از 2 پرچمدار کاروان. آنها با رکورد۳۸۲.۱۳ در رده پنجم قرار گرفتند و نتوانستند مدال بیاورند. فروغی با ۱۹۶امتیاز بیشتر از همه تیراندازان در مرحله نیمه‌نهایی امتیاز گرفت اما رستمیان فقط ۱۸۶امتیاز گرفت و تیم با اختلاف 2امتیاز نسبت به صربستان، شانس صعود را از دست داد. رستمیان پیش از این در تپانچه بادی هم با اختلاف یک امتیاز فینال را از دست داده بود. با اینکه تیم به مدال نرسید، اما محسن نصراصفهانی، سرمربی تیم تپانچه از شاگردانش و نتیجه راضی است: «فشار روانی در مرحله نیمه‌نهایی بالا‌ست. فروغی خودش را مدیریت کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت اما رستمیان از نظر روحی دچار مشکل شد. ما در جایگاه پنجم قرار گرفتیم که جایگاه ارزنده و خوبی است و برای نخستین‌بار این اتفاق رخ داده است.»
فروغی هم از عملکرد تیم راضی است اما بیشترین چیزی که برای او اهمیت دارد، دیده‌شدن تیراندازی است: «تیم‌های قدرتمندی نتوانستند به فینال راه پیدا کنند. ما سابقه المپیک نداشتیم ولی عملکردمان خوب بود و راضی هستیم چون میلی‌متری نتوانستیم صعود کنیم. مهم این بود که تیراندازی در رسانه‌ها دیده شد. البته توقع را بالا برد و تیراندازی پرچمش بالا‌ست.» او اعتراف می‌کند که مدال طلا تمرکزش را به هم ریخت: «اگر بگویم تمرکزم به هم نریخته بود، دروغ گفته‌ام. هم زمان از دست دادم و هم احساس رضایت از کسب مدال طلا باعث شد تا حدودی افت کنم.» فروغی از دست کسانی که صحبت‌های مغرضانه درباره او کرده‌اند، ناراحت است: «کسب مدال طلا باعث شد توقع از من بیشتر شود. برخی‌ها نسبت به من انتقاد داشتند که دست همه آنها را می‌بوسم ولی برخی مغرضان را که برداشت سوئی داشتند، نمی‌بخشم.»

   اعتراض سرمربی: چرا لوله تفنگ باید در گمرک بماند؟
نجمه خدمتی و مهیار صداقت هم در میکس تفنگ بادی 10متر نتوانستند به نیمه‌نهایی برسند. آنها در رقابت با 29تیم و با امتیاز ۶۲۴.۹ پانزدهم شدند. هر‌چند از این تیم توقع مدال نمی‌رفت اما الهام هاشمی، سرمربی تیم می‌گوید اگر امکانات فراهم بود، شاگردانش بهتر نتیجه می‌‌گرفتند. او می‌گوید: «بچه‌ها بد کار نکردند، اما متأسفانه کافی نبود. مهیار صبح گردنش گرفته بود و فیزیوتراپی شد.» او مشکل اصلی را در مسائل خارج از ورزش می‌بیند: «در تیراندازی امکانات حرف اول را می‌زند. تفنگ، جنس لباس، سختی لباس، قطعات مختلف سلاح و ساچمه‌ای که استفاده می‌کنند، خیلی مهم هستند. این همه هزینه کردیم و لوله سلاح سفارش دادیم، در کرواسی لوله را دادند تا در تهران تست کنیم و بهترین انتخاب شود اما تا روزی که به المپیک آمدیم، در گمرک بود! لوله سلاح بادی دیگر چه چیزی است که باید در گمرک بماند؟! این همه زحمت و هزینه از دست رفت. ما نه‌تنها تحریم خارجی، بلکه تحریم داخلی نیز هستیم‌.» پیش از این فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در تفنگ بادی در رده ۲۳ و ۳۰ قرار گرفتند و مهیار صداقت نهم شد. تیراندازی 3مسابقه دیگر در المپیک دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید