• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 مرداد 1400
کد مطلب : 136665
+
-

خبرهای کوتاه/ کرونا 32هزار میلیارد تومان خسارت و 44هزار بیکار روی دست گردشگری گذاشت

معاونت گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمار خسارات ناشی از شیوع کرونا در کشور از اسفند ماه سال98 تا بهار1400را منتشر کرد.براساس این آمار که در خروجی ایسنا منتشر شده است، خسارت مالی صنعت گردشگری ایران در دوران کرونا بیش از ۳۲هزار میلیارد تومان ارزیابی شده و تعداد بیکاران این بخش نیز به ۴۴هزار نفر رسیده است.براساس این آمار، بیشترین بیکاری و خسارت مالی به «مراکز اقامتی» مربوط می‌شود. بیش از ۲۸هزار میلیارد تومان زیان مالی فقط به مراکز اقامتی وارد شده و بیشتر از ۲۱هزار نفر نیز در این بخش بیکار شده‌اند.دفاتر خدمات مسافرتی نیز با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خسارت و بیش از 6‌هزار بیکار در ردیف دوم خسارت دیدگان صنعت گردشگری ایران قرار دارند. مراکز بین‌‌راهی، مراکز پذیرایی، اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری و مؤسسات آموزشی به‌ترتیب میزان زیان مالی و بیکاری، از دیگر گروه‌های خسارت‌دیده در صنعت گردشگری هستند.

  برنامه مدیریت جامع تالاب‌ها و رودخانه‌ها تکمیل شد
معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مطالعات ۶۰ مجموعه تالابی و رودخانه‌های حفاظت شده و برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب‌های کشور، طرح‌ها و پروژه‌های مطالعاتی بنیادی و کاربردی تکمیل شد. احمدرضا لاهیجان‌زاده، افزود: این ۶۰ پروژه اسنادی بالادستی با هدف مدیریت اکوسیستم‌های دریایی و تالاب‌ها برای‌گذار از شرایط کنونی به سمت شرایط مطلوب است. وی با اشاره به 4پروژه مهم با هدف مدیریت اکوسیستم‌های دریایی و تالاب‌ها گفت: این پروژه‌ها شامل پایش هوایی و سنجش از دور مناطق تالابی و سواحل، تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط‌زیست دریایی، پهنه‌بندی استقرار آب‌شیرین‌کن‌ها در سواحل جنوب کشور و اطلس اکوسیستم‌های حساس دریایی ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان، است.

  ضبط ۷ تن چوب قاچاق در ورامین
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین از ضبط ۷ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبرداد. به گزارش اداره کل منابع طبیعی استان تهران، علی‌اصغر سپهوند گفت: در راستای اجرایی کردن احکام قضایی صادره و قطعیت یافته، ۷ تن چوب قاچاق توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین ضبط شد. وی افزود: تعزیرات حکومتی شهرستان ورامین پس از برگزاری مزایده و طی تشریفات قانونی، چوب آلات بازداشتی را به ارزش ۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به فروش رساند و وجه آن به‌حساب خزانه‌داری کشور واریز شد. سپهوند گفت: براساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، هرگونه حمل چوب جنگلی و زغال بدون پروانه حمل، به‌عنوان قاچاق محسوب و با متخلفان مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق محاکم تعزیرات حکومتی شهرستان‌ها برخورد می‌شود و علاوه بر ضبط مال قاچاق متخلفان به جریمه نقدی نیز محکوم می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید