• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 4 مرداد 1400
کد مطلب : 136591
+
-

نکته بازی/ شما خودت پرچم ایران را عوض نکن



پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان برابر لهستان در نخستین بازی المپیک حسابی چسبید؛ مخصوصا که کوبیاک، کاپیتان تیم حریف پیش از مسابقه کری بدی خوانده بود. بعد از بازی همه از خجالت او در آمدند و خیلی هم خوش گذشت. یکی از این آدم‌ها رامین رضاییان بود که استوری گذاشت و مدعی شد هر چقدر تصویر پرچم ایران را برای کوبیاک کامنت می‌کند، از طرف او دیلیت می‌شود. خوب است حالا که رضاییان تا این حد به ارزش و اهمیت پرچم ایران واقف است، از این به بعد این پرچم را در پروفایل اینستاگرامش به پرچم قطر یا هیچ کشور دیگری تغییر ندهد. همین چند وقت پیش بود که این اتفاق رخ داد و همزمان با عدم‌دعوت رامین به تیم ملی، شایعه تغییر ملیت او سر زبان‌ها افتاد.

یک مدیر خوب را نام ببر

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی این تیم برابر تراکتور به انتقاد از مدیران باشگاه پرداخته و گفته: «بی‌خیالی آنها ما را اذیت می‌کند.» به این ترتیب او زهرش را به سمیعی و رفقا هم ریخت، همانطور که پیش از آن به رسول‌پناه ریخته بود. حتی محمدحسن انصاری‌فرد هم که شخصا یحیی را به پرسپولیس آورد، از نیش و کنایه‌های او در امان نبود و گل‌محمدی در همان نخستین نشست خبری‌اش به‌عنوان سرمربی سرخپوشان بابت معوقات بازیکنان از انصاری‌فرد گلایه کرد. یحیی در پدیده مشهد هم با مالک باشگاه درگیر بود و به اطرافیان حمیداوی می‌تاخت. او در ذوب‌آهن هم سابقه مفصل درگیری اینستاگرامی با سعید آذری را داشته است. در نتیجه خوشحال می‌شویم اگر او از یک مدیر خوب و استاندارد اسم ببرد.

این خودش نگاه جنسیتی است

درحالی‌که بازیکنان استقلال اعتصاب کرده بودند، نهایتا آبی‌ها راضی شدند برای بازی با نساجی راهی جاده شوند. در این بین راننده اتوبوس حامل استقلالی‌ها یک بانو بود. باشگاه هم از این موقعیت استفاده کرد و با انتشار تصویر راننده در رسانه رسمی‌اش نوشت: «باعث افتخار مجموعه تیم استقلال است که راننده اتوبوس اعضای کادرفنی تیم فوتبال استقلال به سمت قائم‌شهر، خانم بیرق‌دار است که از زنانی است که نشان داده انسان‌ها فارغ از جنسیت‌شان، از توانایی‌های برابری برخوردارند.» حالا کاری به نگارش اسفبار این چند خط نداریم، خاطرمان هم جمع است که نیت باشگاه استقلال خیر بوده، اما همین بولد کردن رانندگی خانم‌ها خودش نگاه جنسیتی است. اگر این اتفاق را «عادی» می‌دانید، چرا خبرش را منتشر می‌کنید؟ اول نگاه خودتان را به توانایی‌های بانوان واقعی کنید لطفا!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید