• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 4 مرداد 1400
کد مطلب : 136582
+
-

چک اول را بد خوردیم

تیم بسکتبال ایران بازی اول المپیک را به جمهوری چک باخت حامد حدادی می‌گوید بدن بازیکنان در کوارترهای اول خواب بوده است

چک اول را بد خوردیم

بسکتبال ایران المپیک را خوب شروع نکرد و در بازی اول مقابل جمهوری چک 2چهره متفاوت از خود به نمایش گذاشت؛ 3کوارتر بازی ضعیف و یک کوارتر بازی فوق‌العاده. چک نخستین حریف ایران بود؛ تیمی که روزهای آخر به تیم‌های المپیکی اضافه شد و با شکست‌دادن یونان در مسابقات انتخابی المپیک، شگفتی‌ساز شده بود. حضور ایران در المپیک به اتفاقی بزرگ تعبیر می‌شود اما حداقل انتظار این بود که بسکتبالیست‌های ایران بتوانند مقابل ضعیف‌ترین حریف خود در این گروه، نمایش خوبی داشته باشند. هر‌چند نظر بعضی‌ها این بود که ایران با داشتن بازیکنان باتجربه‌ حتی می‌توانست در این بازی به پیروزی برسد و به‌عنوان تیم سوم به همراه آمریکا و فرانسه از گروهش صعود کند و رکورد جدیدی به جا بگذارد، اما چیزی که دیروز در توکیو به نمایش گذاشته شد، متفاوت از انتظارات بود.
ایران با ترکیب حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی به میدان رفت. ملی‌پوشان ایران در 3کوارتر اول ضعیف بودند و ۲۵ – ۱۹، ۲۱ – ۱۱ و ۲۱ – ۱۶ باختند. در کوارتر چهارم ایران بازی بهتری انجام داد و ۳۲-17به پیروزی رسید اما نتوانست امتیازات از دست‌رفته 3‌کوارتر اول را جبران کند و با اختلاف 6امتیاز ۸۴ - ۷۸ شکست خورد. آمار می‌گوید ایران در این بازی به اشتباهات خودش باخت؛ ایران ۱۵امتیاز از اشتباهات حریف، ۲۷امتیاز از ضدحمله و ۳امتیاز از موج دوم حملات به دست آورد اما تیم چک 31امتیاز به‌خاطر اشتباهات ایران گرفت. این تیم ۲۰امتیاز از ضدحمله و ۱۳امتیاز هم از موج دوم حملات داشت. در این بازی بهنام یخچالی گارد ایران با ۲۳امتیاز، ۳ریباند، ۴پاس گل و یک توپ‌ربایی و تأثیرگذاری۲۲، بهترین بازیکن زمین شد.
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی دلیل باخت تیم را نداشتن تمرکز می‌داند: «اگر دقت و کنترل بیشتری داشتیم، در نیمه اول می‌شد نتیجه چیز دیگری باشد.» او بهانه دیگری هم دارد: «حداقل به ۱۵بازی تدارکاتی نیاز داشتیم تا آماده باشیم. بازی‌های تدارکاتی خوبی درنظر داشتیم اما مشکلات وجود داشت و نشد بازی کنیم. شرایط همه تیم‌ها یکی بود اما شرایط تیم‌های دیگر به‌خاطر لیگ‌هایشان متفاوت بود و بهتر هستند.» در لیست فیبا، ایران یکی از تیم‌هایی است که برای المپیک بیشترین بازی تدارکاتی انجام داده است.

  حدادی: خواب بودیم
حامد حدادی از بازی تیم متعجب است: «در نیمه اول خواب بودیم یا یک چیز عجیب و غریبی برایمان اتفاق افتاده بود و نتوانستیم تمرکز خوبی داشته باشیم. آنها هر کاری دلشان خواست، کردند. در نیمه دوم سیستم دفاعی‌مان را عوض کردیم و توانستیم بازی را برگردانیم. یک خرده کم آوردیم. بدن خود من واقعا بازی ندیده بود. 15-10روز است که به تیم اضافه شده‌ام و در نیمه دوم تازه پاهایم زنده شد.» حدادی چندی پیش مصدوم شده بود.

  صمد: خودمان را باور کنیم
صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی هم معتقد است بازیکنان هنوز در حال‌و‌هوای مسابقات قرار نگرفته‌اند:‌‌ «اگر سه چهار دقیقه دیگر زمان داشتیم، می‌توانستیم برنده شویم، حیف شد! ان‌شاءالله برای بازی بعدی خودمان را آماده می‌کنیم. این بازی یک پیام مثبت برای تیم ما دارد؛ اگر واقعا خودمان را باور کنیم، می‌توانیم بهتر بازی کنیم. البته 2 بازی بعدی‌مان به‌مراتب سخت‌تر است.» بازی بعدی ایران چهارشنبه مقابل آمریکا برگزار می‌شود.

   تنها هوادار ایران
بازی دیروز ایران و چک یک تماشاگر ویژه‌ داشت؛ سمیرا اصغری، عضو تیم ملی بسکتبال افغانستان و جوان‌ترین عضو کمیته بین‌المللی المپیک. او تنها هوادار ایران در این بازی بود و از روی سکوها بازیکنان را تشویق کرد. این کار او نظر ایرانی‌ها حتی مسعود سلطانی‌‌فر، وزیر ورزش و امیررضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک را هم جلب کرد. آنها بعد از بازی چند دقیقه‌ای با اصغری صحبت کردند. اصغری به ورزش3 گفته است که چرا تیم ایران را تشویق کرد: «علاقه دارم ملت ایران و بازیکنان ایران را تشویق کنم. موقعیت تیم ایران را درک کردم و فهمیدم نیاز به تشویق دارد. وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ایران خوشحال شدند که من ورزشکاران‌شان را تشویق کردم. صحبت ما درباره این بود که ما از ایران بازدید کنیم و آقای وزیر را در دفتر خودشان ببینیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید