• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13658
+
-

خودروی آفرودسواران متخلف توقیف می‌شود

خبر‌
خودروی آفرودسواران متخلف توقیف می‌شود

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران، گفت: براساس وظیفه ذاتی و سیاست‌های سازمانی و به‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، برخورد با آفرودسواران متخلف(رانندگی در عرصه‌های طبیعی فاقد جاده) و متعرضان به اراضی ملی با جدیت در دستور کار این یگان قرار داشته و با خاطیان به انفال و عرصه‌های ملی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سرهنگ جلیل انزابی‌زاده به عملکرد گشت‌های ویژه نوروزی حفاظت از اراضی ملی اشاره کرد و افزود: در پی گشت‌های نوروزی و پایش اراضی ملی در این مدت با 10فقره تخلف به اراضی ملی برخورد قانونی صورت گرفت و در اجرای تبصره ذیل ماده55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع 4هکتار از عرصه‌های ملی از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: میزان رفع تصرفات انجام شده نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد فقره 90درصد و از لحاظ مساحت 132درصد افزایش داشته است.

سرهنگ انزابی‌زاده افزود: در برخورد با آفرودسواران متخلف 9دستگاه خودروی آفرود و 4دستگاه موتورسیکلت که عامل تخریب اراضی منابع طبیعی بودند، توقیف و مالکان این وسایل برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او از طبیعت‌گردان خواست هنگام مراجعه به طبیعت و عرصه‌های جنگلی و مرتعی ضمن رعایت نکات ایمنی درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید