• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13633
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z062
+
-

امحای بیش از 90تن محموله‌ قاچاق در پایتخت

پلیس آگاهی
امحای بیش از 90تن محموله‌ قاچاق در پایتخت

تلاش پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با کالای قاچاق پایتخت به کشف یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های قاچاق منجر شد.

به گزارش همشهری، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران صبح دیروز در محوطه پلیس آگاهی حاضر شد و درخصوص جزئیات کشف این محموله بزرگ گفت: از مدت‌ها قبل همکاران من در پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با قاچاق پایتخت، تلاش‌های خود را درخصوص شناسایی قاچاقچیان و زمان ورود محموله‌ها به پایتخت آغاز کردند تا اینکه در نهایت موفق به کشف این محموله‌ها هنگام ورود به تهران شدند؛ درست قبل از اینکه وارد انبارها شوند تا در اختیار فروشندگان قرار گیرند. وی افزود: با توقیف کامیون‌های قاچاقچیان، یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های قاچاق که شامل 70تن لوازم آرایشی و بهداشتی بود به همراه 24تن مواد خوراکی و نوشیدنی کشف شد. این در حالی است که تمام مواد بهداشتی کشف شده، ‌تاریخ گذشته بودند و حداقل 7 و حداکثر 11سال از تاریخ انقضای آنها گذشته است که متأسفانه افراد سودجو تاریخ این مواد را عوض می‌کنند و تحویل مردم می‌دهند.

فرمانده انتظامی تهران افزود: این محموله از غرب کشور (کشورهای همسایه) وارد شده است که با حضور مقام قضایی و نماینده وزارت بهداشت امحا می‌شود.
سردار رحیمی در مورد ارزش ریالی کالاهای کشف شده نیز گفت: مجموع ارزش ریالی این کالاها بالغ بر 4.5میلیارد تومان است ضمن اینکه در جریان این عملیات 10قاچاقچی دستگیر شدند که تمامی آنها سابقه دار هستند و پیش از این به همین اتهام یعنی قاچاق کالا دستگیر شده بودند.

فرمانده انتظامی تهران در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مقصد بسیاری از کالاهای قاچاق تهران است و ما با تقویت ویژه پلیس مبارزه با قاچاق کالا ابزار لازم را برای مبارزه هرچه بیشتر با قاچاق مدنظر قرار دادیم. در حقیقت اولویت ما ابتدا به جهت اجرای فرمان فرماندهی کل قوا و در ثانی برای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی خواهد بود.

سردار رحیمی ادامه داد: اجناسی که در ایران تولید می‌شود بهتر و مطلوب‌تر از کالاهای خارجی است و افرادی که اقدام به قاچاق این کالاها می‌کنند به تولید ایرانی، اشتغال و اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. فرمانده انتظامی تهران درباره تفاهمنامه همکاری با سازمان تعزیرات گفت: ما هماهنگی و همکاری خوبی در بخش‌های مختلف ازجمله برخورد با کالای قاچاق با تعزیرات و مقام قضایی داریم و برخورد جدی‌تر به این مسائل را با توجه به شعار سال درنظر داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید