• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13622
+
-

با مردم

@  هزینه برای زحمات پدر و مادرها

سلام. شهروندی 3 اردیبهشت در این ستون پیشنهاد تحریم خوردن غذا در مراسم ختم را مطرح کرده بود. معتقدم، پدر و مادری که با چندین دهه زحمت یا بهتر بگویم خون‌دل فرزندان خود را بزرگ می‌کنند، در طول زندگی کم می‌خورند وکم می‌پوشند تا فرزندانشان کمبودی نداشته باشند، ولی متأسفانه بسیاری از ما به‌جای نگهداری، آنها را در دوران پیری به خانه سالمندان می‌سپاریم. حالا نوبت به این رسیده که بعد از فوتشان هم می‌خواهیم بدون هیچ هزینه‌ای زودتر کار را تمام کنیم! حتی راضی نمی‌شویم مقداری از دسترنج مالی خودشان را برای مراسم ختم‌شان استفاده کنیم! بعد سفارش می‌کنیم که این موضوع را فرهنگسازی‌ هم بکنند. به‌نظرم برای قدردانی از زحمات پدر و مادرها لازم است در حد توان برایشان هزینه کنیم.
فاتحی از تهران

  حمایت از حقوق معلولان

سلام. قانون حمایت از حقوق معلولان توانبخشی در مجلس تصویب شده است. برا ین اساس قرار بود برای معلولان توان خواه بهزیستی و کمیته امداد 20درصد افزایش حقوق داشته باشند، اما سازمان بهزیستی اعلام کرده 14درصد در حقوق‌ها اعمال می‌شود! لطفا این مشکل را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
8494...0912

  قانون اجاره‌بها

سلام. در ستون بامردم مورخه 3اردیبهشت شهروندی بر موضوع ساماندهی اجاره‌بها تأکید کرده بود. به یاد این ضرب المثل افتادم که «آب درکوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم». در سال۱۳۱۹ این موضوع به‌صورت قانون ابلاغ شده که بابت اجاره‌بها هر واحد مسکونی ضرب‌در 10درصد نوسازی شهرداری ملاک عمل است.
مرتضی

  مشکل مستمری بگیران کمیته امداد

سلام. مستمری بگیر کمیته امداد هستم با دریافتی ماهانه 140هزار تومان. با اینکه قرار بود میزان دریافتی‌ها را امسال افزایش دهند، اما فروردین‌ماه هم گذشت و خبری از اضافه شدن حقوق‌ها نشد. به مسئولان بگویید با دریافتی 140هزار تومانی ماهانه چگونه باید هزینه‌های خود را تأمین کنیم؟ از طرفی به‌دلیل سن بالا از کار افتاده هستم و توانایی کار کردن هم ندارم. ممنون می‌شوم اگر مشکل ما را هم مطرح کنید.
6594...0911

  امری پسندیده و اخلاقی

ضمن تشکر از شهروندی که در این ستون موضوع تحریم غذا خوردن در مراسم ختم را مطرح کردند، به‌نظرم این موضوع، امری است پسندیده و اخلاقی که از نظر شرعی هم خوردن چنین غذایی کراهت دارد. انتظار می‌رود رسانه‌ها هم فرهنگسازی‌ کنند.
5711...0918

@  هزینه ارسال پیامک سالانه

بانک‌ها در ابتدا برای رقابت در بازار، خدماتی مانند پیامک تراکنش‌های بانکی را به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دادند ولی با گسترش مشتریان بانکی و افزایش استفاده از خدمات بانکی سرویس‌دهی پیامکی به مشتریان به معضلی برای بانک‌ها تبدیل ‌شد و شبکه بانکی کم‌کم به سمت کارمزد محوری حرکت کرد اما آنچه در عمل اتفاق افتاد بی‌توجهی به حقوق مشتریان بود. الان چندسال است بانک‌ها سالانه مبلغ 10هزار تومان‌ بابت ارسال پیامک از حساب مشتریان کسر می‌کنند که در هیچ کشوری سابقه ندارد.‌ این درحالی است که بانک‌ها خودشان به اندازه کافی و حتی خیلی بیشتر از مانده حساب مشتریان سودهای هنگفت به‌دست می‌آورند. از طرفی روزانه مبلغی بابت کارمزد کارت به کارت از مشتریان دریافت می‌کنند. لطف کنید این موضوع را در روزنامه همشهری مطرح کنید.
محمود بلیغیان از اصفهان

  استفاده از کالای ایرانی

سلام. شایسته است درسال حمایت ازکالای ایرانی؛ چیدمان اداری همه دستگاه‌ها در قوای سه گانه و نهادها و سازمان‌ها بازبینی واصلاح شود. در واقع این مهم باید از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی آغاز و به لایه‌های مختلف جامعه بسط داده شود.
2146...0913

  به فریاد مستأجران برسند

باسلام. لطفا به مسئولان بگویید به فریاد مستأجران برسند. متأسفانه صاحب خانه‌ها به‌دلیل قانون نامشخصی، میزان کرایه را با توجه به مخارج، نیازها و هزینه‌های زندگی‌شان و به میل خودشان تعیین می‌کنند. اما دریغ از کمی انصاف و جوانمردی! بیایید با توجه به سفارش آموزه‌های دینی به یکدیگر رحم کنیم.
8123...0919

@  مشکلات خرید اینترنتی

سلام. با وجود اینکه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی یکی از شیوه‌های آسان و مفید کسب و کار است، اما برخی از آنان به تعهدات خود عمل نکرده و موجب عدم‌اعتماد می‌شوند. به‌طور مثال سال گذشته از فروشگاه اینترنتی کتاب خرید کردم ولی تاکنون با وجود ده‌ها بار تماس و پیگیری، نه حاضر به ارسال کتاب هستند و نه وجه را عودت می‌دهند. این فروشگاه نماد اعتماد هم دارد که به آن هم شکایت بردم، ولی پاسخگو نبودند.
علی علوی از تهران

  هزینه بالای مراسم ختم

با سلام. مطلب تحریم غذا خوردن در مراسم ختم که در ستون با مردم چاپ شده بود بسیار بجا و درست بود. با توجه به هزینه بالای مراسم ختم که مشکلات زیادی را برای خانواده عزادار ایجاد می‌کند، امیدوارم این کمپین ادامه‌دار بوده و به نتیجه برسد.
4704...0912

@  تکلیف راننده چیست؟

اگر گذرتان به آزادراه تبریز - تهران افتاده باشد، مشاهده کرده‌اید که در طول مسیر بعد از تابلو‌های حداکثر سرعت 120کیلومتر بلافاصله تابلوی دیگری با حد اکثر سرعت 100کیلومتر نصب شده است! در این وضعیت رانندگان برای حداکثر سرعت مجاز بلا تکلیف می‌مانند. آیا بهتر نیست پلیس راهور با فاصله‌های مناسب به‌منظور اطلاع‌رسانی درخصوص سرعت مطمئنه، تابلو در اینگونه راه‌ها نصب کند؟
فرامرز میلانی

لطفا نظرات خود را درخصوص مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید