• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 27 تیر 1400
کد مطلب : 136130
+
-

نکته بازی/ کمی یواش‌تر پیشرفت کن!




آقا یک نفر به علیرضا حقیقی بگوید لازم نیست اینقدر پرشتاب پیشرفت کند. لااقل جوری قله‌های موفقیت را تسخیر کن که رسانه‌ها به گرد پایت برسند! حقیقی که این فصل در گل‌گهر اشتباهات پرشماری داشت، بارها امیر قلعه‌نویی را مجاب کرد او را نیمکت‌نشین کند و از مهرداد بشاگردی در ترکیب اصلی سود ببرد. منتها مشکل اینجاست که بشاگردی هم عملکرد مطمئنی نداشت. با این همه آنقدر این رفت و برگشت بین 2 گلر تکرار شد که امیر به همان بشاگردی رضایت داد. این رویه که در بازی حذفی برابر آلومینیوم هم ادامه داشت گویا به مذاق علیرضا خوش نیامده و باعث ایجاد جنجال از سوی او شده؛ تا جایی که باشگاه سیرجانی با انتشار بیانیه‌ای کوتاه حقیقی را به کمیته انضباطی احضار کرده است. واقعا که خسته نباشی برادر!

قهرمانی آسیا هم دور از دسترس نیست

بعد از داربی حذفی تهران فرزاد مجیدی آنقدر خوشحال بود که به گل‌درشت‌ترین شکل ممکن از داور مسابقه تمجید کرد: «اگر 4 تا داور مثل فغانی داشتیم، استقلال قهرمان می‌شد.» البته جایگاه فغانی در فوتبال جهان مشخص است و نیازی به توضیح اضافه ندارد. با این حال او در این بازی یک اشتباه بزرگ داشت و خطای ارسلان مطهری روی فرشاد فرجی را با جریمه فردی مجازات نکرد. برخی عقیده دارند باید به مطهری کارت زرد داده می‌شد و برخی حتی کارت قرمز را تجویز می‌کنند. خود فغانی هم تا کارت زرد را قبول کرده است. در چنین شرایطی تمجید سرپرست استقلال از فغانی کمی جای سؤال پیدا می‌کند. خب اگر قرار باشد اشتباهات داوری همیشه به سود استقلال رقم بخورد، حتی قهرمانی آسیا هم دور از دسترس نخواهد بود!

فقط جای فوتبال خالی است

بازیکنان پرسپولیس و استقلال قبل و بعد از برگزاری داربی حذفی حسابی به جان هم افتادند. دوستان قبل از بازی برای هم خط و نشان می‌کشیدند و بعد از مسابقه هم به تناسب حال‌شان، از کری‌خوانی دست بر نداشتند. تقلید و تمسخر شادی گل‌های همدیگر از قلم نیفتاد و خلاصه هر کاری که بنجل‌ترین فن‌پیج‌ها هم انجام نمی‌دهند، از رفقا دیدیم. این مسئله به‌خودی خود ایرادی ندارد و می‌تواند بخشی از نمک فوتبال باشد، اما اساسا فوتبالی در کار نیست و ما صرفا با نمک خالی مواجه هستیم! اگر شما 120دقیقه بازی اخیر سرخابی‌ها را هر کجای دنیا به هر کسی نشان بدهید، نیم ساعت در آغوش‌‎تان اشک خواهد ریخت. وسط این همه جار و جنجال، اگر دوزار فوتبال هم بازی کنید بد نیست. ثوابش می‌رسد به روح اموات‌تان.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید