• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 27 تیر 1400
کد مطلب : 136127
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QWxj9
+
-

آماربازی


11
در آخرین هفته‌ای که لیگ برگزار شد، نفت مسجدسلیمان شکست سنگینی مقابل ذوب‌آهن متحمل شد که تبعات آن همچنان ادامه دارد. تیم محمود فکری در همان نیمه اول 3گل از ذوب‌آهن قعرنشین خورد تا فکری بعد از بازی شاگردانش را به کم‌کاری متهم کند و چند نفر از آنها را در اختیار باشگاه قرار بدهد. جالب است بدانید نفت تا قبل از این بازی طی 26مسابقه فقط 7گل در نیمه اول خورده بود اما این بار طی یک 45دقیقه 3گل خورد. در واقع این تیم در نیمه اول به اندازه 11بازی گل خورد! در آن سوی میدان هم ذوب‌آهن طی 26بازی 9گل در نیمه اول زده بود اما در این مسابقه تقریبا به اندازه 9بازی گل زد.

30
 تیم لیگ در نیمه اول مسابقات همچنان سپاهان است که شروع مقتدرانه‌ای در بازی‌هایش دارد و در نیمه‌های اول نتایج بسیار خوبی گرفته است. سپاهان 30گل در نیمه اول زده و این در حالی است که آمار سایر تیم‌ها حتی به اندازه نصف سپاهان هم نیست. بعد از سپاهان، گلزن‌ترین تیم‌های نیمه اول پرسپولیس، فولاد، تراکتور و پیکان هستند که پرسپولیس بهترین 14گل زده و 3تیم دیگر هم 13گل زده در نیمه اول دارند. استقلال در نیمه اول فقط 11بار به گل رسیده است، یعنی کمتر از ذوب‌آهن و نساجی. جالب اینکه اگر نتایج نیمه اول ملاک رده‌بندی تیم‌ها قرار می‌گرفت، یعنی اگر فوتبال 45دقیقه بود سپاهان الان با اختلاف 11امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر قرار داشت و قهرمانی‌اش هم قطعی شده بود!

23
 همان ابهت و اقتداری را که سپاهان در نیمه اول بازی‌هایش دارد درنظر بگیرید؛ در نیمه دوم اقتدار پرسپولیس و فاصله این تیم با رقبا تقریبا به همان اندازه است. نتایج پرسپولیس در 45دقیقه دوم بازی‌ها 13برد، 13مساوی و فقط یک باخت بوده است. تیم یحیی در نیمه مربیان فقط یک‌بار به ذوب‌آهن باخته که از قضا آن باخت هم در بازی برگشت جبران شد. در بازی رفت نیمه اول را پرسپولیس برد و نیمه دوم را ذوب‌آهن اما در بازی برگشت این اتفاق کاملا برعکس شد. سرخپوشان با 23گل صاحب بیشترین گل زده در نیمه دوم هستند. دومین تیم موفق لیگ در نیمه مربیان هم تیم فرهاد مجیدی است که 20گل زده و 12بار تیم پیروز این نیمه بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید