• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 26 تیر 1400
کد مطلب : 136024
+
-

واکسیناسیون عمومی در جزایر هرمزگان

خبر روز
واکسیناسیون عمومی در جزایر هرمزگان

هرمزگان بعد از سیستان‌وبلوچستان بحرانی‌ترین استان از نظر میزان ابتلا و بستری روزانه است، به‌طوری طی روزهای گذشته مسئولان علوم‌پزشکی آن درخواست راه‌اندازی 3بیمارستان صحرایی در بندرعباس، شرق و غرب استان را داشته‌اند. با توجه به این شرایط، هفته گذشته وزیر بهداشت دستور داد جز جزایر کیش و قشم که در مرحله بعدی قرار دارند، جمعیت ساکن در جزایر خلیج‌فارس واکسیناسیون عمومی شوند. به‌گزارش‌همشهری، سعید نمکی در نامه به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نوشته است که علاوه بر سیستان‌وبلوچستان، جمعیت بالای50سال هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون کووید قرار گیرند، به جز جزایر کیش و قشم، جمعیت 18سال به بالا در جزایر خلیج‌فارس واکسینه شوند و واکسیناسیون عشایرکوچ‌رو از 18سال به بالا نیز از اول مرداد در دستور کار قرار گیرد. سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این دستور بعد از حضور وزیر و معاون ایشان در هرمزگان صادر شده است به همشهری می‌گوید: هرمزگان جزایر زیادی دارد که جمعیت بالایی ندارند و به همین دلیل می‌توان آنها را عاری از کرونا کرد.
فاطمه نوروزیان، جزایر ابوموسی، لاوان، هندورابی، شتور، لارک، هرمز، هنگام، تنب بزرگ، تنب‌کوچک، سیری و فارور بزرگ و کوچک را مشمول این طرح می‌داند و می‌افزاید: واکسیناسیون سراسری در ابوموسی از پنجشنبه شروع شده و در استان هم واکسیناسیون افراد 50سال به بالا را شروع کرده‌ایم.
به‌گفته وی، 60درصد افراد بالای 60سال، 80درصد 70تا80سال و حدود 100درصد بالای 80سال واکسینه شده‌اند و هم‌اکنون واکسیناسیون60سال به بالا در استان با واکسن برکت، سینوفارم برای دوز اول و آسترازنکا برای دوز دوم در جریان است.
نوروزیان واکسن تحویل شده به استان را حدود 100هزار دوز می‌داند و می‌افزاید: تا روز پنجشنبه 120هزارو966 نفر نوبت اول و 38هزارو576 نفر 2نوبت را دریافت کرده‌اند و در مجموع 159هزارو542 دوز واکسن تزریق شده است. جزیره ابوموسی نخستین نقطه در کشور است که واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده؛ این جزیره تا ماه‌ها بعد از شیوع کرونا در کشور سبز مانده بود و آخرین نقطه‌ای است که درگیر کرونا شده. فرماندار ابوموسی با بیان اینکه بعد از رسیدن محموله از ظهر روز پنجشنبه واکسیناسیون عمومی در جزیره شروع شده است به همشهری می‌گوید: واکسیناسیون از صبح تا اواخر شب ادامه داشت و مردم استقبال خوبی کردند. رضا پوربابایی با اظهار امیدواری از اینکه واکسیناسیون عمومی در این شهرستان هفته جاری به پایان برسد، ادامه می‌دهد: از فردا (یکشنبه) واکسیناسیون عمومی در تنب بزرگ و کوچک، سیری و فارور کوچک و بزرگ هم شروع می‌شود. هم‌اکنون بیش از 800نفر در مراکز درمانی هرمزگان بستری هستند که از این تعداد بیش از 100نفر در بخش‌های‌ آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید