• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135975
+
-

با مردم/ اخذ اجاره‌بهای سنگین از کاسبان پلاسکو


تعدادی از کسبه قدیمی پلاسکو، واقع در ضلع غربی این ساختمان، که در آتش‌سوزی خسارت زیادی ندیده بودند با هزینه خودشان مجددا اقدام به بازسازی مغازه‌ها کردند. قبل از آتش‌سوزی و ازبین‌رفتن بنای قدیمی، بنیاد مستضعفان مبلغی به‌عنوان اجاره‌بها دریافت می‌کرد اما بعد از بازسازی این رقم چند ده برابر شده است که پرداخت آن برای کسبه پلاسکو و در این کسادی بازار کار سختی است. با توجه به اوضاع اقتصادی فعلی و متضررشدن کسبه این ساختمان به‌علت آتش‌سوزی، از مسئولان تقاضا داریم در مورد این رقم تجدیدنظر کنند و شرایط را برای کسبه، از این سخت‌تر نکنند.
هدایتی از تهران

  گران‌کردن راه اعمال صرفه‌جویی نیست
اگر قرار بود با جریمه و گران‌کردن پول آب و برق مشکل اسراف و بد‌مصرفی آب و برق حل شود، تا به حال شده بود. بنابراین ضروری است بعد از این همه سال طرح جدیدی درنظر گرفته شود که متمرکز بر آموزش مردم و حساس‌کردن به کم بودن منابع و ضرورت نگاه به آیندگان باشد.
دوستی از شاهرود

  کدام قانونی رأفت به حیوانات را جرم می‌داند
درست است که زندگی جوامع، شهری شده است و جای حیوانات شاید در دل شهرها نباشد اما نگه‌داشتن حیوانات اهلی و رسیدگی به آنها چرا جرم تلقی شده که شاهد باشیم با یک جوان که سگی را حمل می‌کرده برخورد زننده و نابهنجار شود که هم موضوع توجه به حیوانات زیرسؤال برود و هم پلیس خدمتگزار. کشور موضوعات بسیار مهمی بابت حل‌وفصل دارد و درحالی‌که سرقت و زورگیری و خفت‌گیری هر روز افزایش می‌یابد برخورد با کسانی که سگ یا گربه دارند دغدغه کمتر شهروندی است.
زین‌العابدینی از تهران

  چرا ثبت‌نام مدارس در آبادان حضوری است 
در این دمای 50درجه‌ای هوا و با وجود وضعیت قرمز کرونا در استان، مسئولان مدارس در آبادان اصرار دارند ثبت‌نام بچه‌ها به‌صورت حضوری باشد. از ترس کرونا و گرمازدگی در خانه‌هایمان حبس شده‌ایم و مسئولان بی‌توجه به شرایط، هر روز یک دستور می‌دهند.
لیوارجانی از آبادان 

  عیوب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی رفع شود
از عزیزان پلیس راهور تقاضا داریم چراغ‌های چهارراه‌ها را رفع عیب و نقص کنند، به‌خصوص این موضوع در مورد تایم چراغ‌ها بسیار مشکل‌ساز است. بعضا دیده می‌شود تایمر چراغ از عدد 30 به 5نزول می‌کند که باعث می‌شود برخی رانندگان نتوانند از چراغ عبور کنند و مشمول پرداخت جریمه شوند و از سوی دیگر بعضا عابران پیاده در حال عبور از چراغ هستند که چراغ طرف مقابل سبز می‌شود که در هر دو صورت به ضرر مردم و جامعه است و خطرات جانی را نیز متوجه رانندگان و عابران می‌کند.
خطیبی از تهران 

  پیگیر حقوق کارگران بیکار به‌خاطر بی‌برقی باشید
10روز است به‌دلیل تعطیلی و کاهش ساعات کار، خط تولید ما را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند اما می‌گویند این مرخصی بدون حقوق است. از رسانه‌ها و مسئولان تقاضا داریم پیگیر حقوق کارگران بیکار به‌خاطر بی‌برقی باشند.
شوقی از شیراز

  زباله‌گردها همه شهر را گرفته‌اند
چرا زباله‌گردها در شهرتهران این‌قدر زیادند و چرا هر طرف سر می‌چرخانی یک آدم گونی بر دوش می‌بینی که یا در حال حمل است یا در حال جست‌وجو در زباله‌ها. دیگر پیاده‌روهای باصفا و تمیز کمتر دیده می‌شوند و هر جایی هم که رفتگران مرتب کرده‌اند به چشم برهم زدنی زباله‌گردها با چپ‌کردن سطل‌های زباله آلوده می‌کنند. از شهرداری تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده و مدیریت پسماند در تهران را از دست زباله‌گردها و پیمانکاران و سودجویان خارج کند.
سعیدی از تهران 

  بیمارستان افضلی‌پور کرمان در بخش کرونا فقط پنکه دارد
همسر بنده در بخش کرونای بیمارستان افضلی‌پور کرمان بستری است. این بیمارستان کولر و تهویه یا ندارد و یا برای جمعیت بستری کافی نیست. در نتیجه مجبور شده‌ایم برای خنکی اتاق همسرم و چند هم‌تختی‌اش پنکه به بیمارستان ببریم. برخی بخش‌ها هم پنکه دارند. این درست است که وضعیت سرمایش بیمارستانی در منطقه گرمسیر اینگونه باشد؟ حالا کرونا به کنار.
اولیایی از کرمان 

  مسافران آزارگر در متروی تهران
به‌عنوان کسی که زیاد از مترو استفاده می‌کند اخیرا شاهد مردان آزارگر در کوپه خانم‌ها هستم که مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند و حتی باعث درگیری لفظی می‌شوند. چرا نباید حتی سر جمع سه‌کوپه را مختص خانم‌ها بدانند. وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند مگر خانم‌ها وارد کوپه آقایان نمی‌شوند، درحالی‌که باید توجیه شوند که باقی کوپه‌ها خانوادگی و سه‌کوپه اختصاصا متعلق به خانم‌هاست. از مسئولین مترو درخواست نظارت و پیگیری دارم.
 عبادی از تهران

  آب روستای فیض‌آباد از یک‌ماه پیش قطع است
آب شرب روستای فیض‌آباد از توابع شهرستان جوین در خراسان رضوی از یک‌ماه قبل قطع است. حمل‌ونقل آب از نزدیک‌ترین مسیری که آب شرب هست برای اهالی سخت است و خرید آب‌معدنی برای رفع نیاز، از آن هم سخت‌تر. از مسئولان تقاضا داریم به داد روستاییان ساکن در فیض‌آبادِ جوین برسند.
شیخ‌زاده از جوین

  متروی آیت‌الله‌کاشانی چه زمانی راه‌اندازی می‌شود
مسئولان اطلاع‌رسانی کنند که متروی آیت‌الله‌کاشانی که جنب مسجد و درمانگاه نظام مافی است چه زمانی راه‌اندازی می‌شود تا مردم این مناطق که به هیچ ایستگاه مترویی دسترسی نداریم از دست سوارشدن اجباری به اتوبوس‌های اسقاطی و کثیف برای دسترسی به متروی صادقیه خلاص شوند.
آب‌نیک از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید