• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135974
+
-

کوتاه از حادثه/ در تعقیب قاتل مأمور اداره برق


با کشف جسد مأمور اداره برق در پارک، تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت آغاز شده است.
به گزارش همشهری، روز شنبه، نوزدهم تیر‌ماه رهگذرانی که از پارکی در حوالی جنوب‌شرق تهران عبور می‌کردند چشم‌شان به جسد خونین مردی جوان افتاد که روی زمین افتاده بود. او نفس نمی‌کشید و به‌نظر می‌رسید که با ضربات چاقو به قتل رسیده است و شاهدان ماجرا را به پلیس گزارش کردند.
طولی نکشید که تیمی از کارآگاهان جنایی تهران همراه با بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند و تحقیقات آغاز شد. جسد متعلق به جوانی حدودا ٢٧ساله بود که هیچ‌گونه مدرکی که هویت او را مشخص کند همراهش نبود. نبود آثار خون در محل پیداشدن جسد و شواهد موجود در آنجا از این حکایت داشت که مقتول در جای دیگری به قتل رسیده و قاتل یا قاتلان پس از جنایت جسد او را به پارک منتقل و در آنجا رها کرده‌اند.
کارآگاهان در گام نخست، تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول را آغاز کردند و به بررسی پرونده افراد گمشده‌ای پرداختند که گزارش ناپدیدشدن‌شان در روزهای اخیر به پلیس اعلام شده بود.
تلاش تیم تحقیق نتیجه داد و آنها در ادامه موفق شدند هویت مقتول را شناسایی کنند. او مأمور اداره برق بود که در اطراف تهران زندگی می‌کرد. به‌گفته خانواد‌ه‌اش، وی آخرین‌بار برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته بود و خانواده‌اش که نگران او شده بودند گزارش گم‌شدن وی را به پلیس اعلام کرده بودند.
به‌گفته آنها مقتول آخرین‌بار سوار بر خودروی خود خانه را ترک کرده بود و شواهد نشان می‌‌داد که خودرو، موبایل و مدارک شناسایی او سرقت شده است. در ادامه مشخصات خودروی او به تمامی تیم‌های گشتی مخابره شد تا اینکه این خودرو که در نزدیکی پرند رها شده بود کشف شد. هم‌اکنون گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران در تلاشند با بررسی‌های تخصصی عامل یا عاملان این جنایت را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

 دختر 3 ساله قربانی تیراندازی در عروسی شد
رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی این بار در شهرستان بویراحمد قربانی گرفت و باعث جان‌باختن دختری ۳‌ساله شد و عروسی را به عزا تبدیل کرد.
به گزارش همشهری، این حادثه تلخ در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد، اتفاق افتاد و به‌دنبال آن مأموران کلانتری‌۱۴ ولایت و اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند.
در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که جوانی ۱۹‌ساله در مراسم عروسی که در حال برگزاری بود با اسلحه ساچمه زنی به‌صورت هوایی شلیک کرده اما به‌دلیل سهل انگاری ساچمه‌ها به سر، سینه و پهلوی دختری ۳‌ساله که در جشن حضور داشت برخورد کرده است. هرچند که این کودک بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحات او به حدی بود که روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. در این شرایط بود که ضارب شناسایی شد و اعضای خانواده‌اش او را به پلیس تحویل دادند و سلاحی که از آن برای تیراندازی استفاده شده بود نیز کشف شد.
سرهنگ سعید بالش زر، رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفت: متهم همراه صاحب اسلحه و حمل‌کننده سلاح پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند. وی ادامه داد: انتظار می‌رود بزرگان قبایل و طایفه‌ها و همچنین رسانه‌ها با اقدامات فرهنگی خود خطرات استفاده از سلاح در مراسم‌ها را به شهروندان یادآوری کنند تا شاهد حوادث تأسف آور این چنینی نباشیم.
براساس این گزارش، در آیین‌های عروسی برخی روستاها و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و بعضی استان‌های دیگر کشور، چند تیر هوایی برای عروس و داماد به شکل نمادین شلیک می‌شود. دادستانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این اعلام کرده بود؛ دستگاه قضایی با عوامل تیراندازی در مجالس شادی به‌ویژه جشن‌های عروسی با قاطعیت برخورد می‌کند تا این شیوه و سنت غلط، ریشه‌کن‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید