• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135947
+
-

شروع ثبت‌نام افراد بالای 60سال برای واکسیناسیون

سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام متولدین ۱۳۴۰ و ما قبل آن جهت ثبت نام واکسیناسیون کرونا بازگشایی شد. به گزارش ایسنا، به این ترتیب سنین بالای ۶۰ سال می‌توانند جهت انجام واکسیناسیون کرونا، با مراجعه به سایت مذکور، نسبت به ثبت نام و اخذ نوبت اقدام کنند. در همین راستا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز از آغاز واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا از امروز خبر داد. رئیسی با اشاره به اینکه با احتساب واکسن‌های وارداتی، هیچ مشکلی برای واکسیناسیون افراد ۶۰ سال با بالا وجود نخواهد داشت، گفت: با توجه به شروع واکسیناسیون گروه ۶۵ سال به بالا که خوشبختانه با نظم خوبی در حال انجام است، از هموطنان عزیز خواهشمندم در سامانه
 salamat.gov.ir ثبت نام کنند. چون افرادی که ثبت نام کرده‌اند تا ۲۵ تیرماه واکسیناسیون‌شان تمام خواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز همچنین به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هفته آینده حدود ٢ میلیون و ۹۰۰هزار دوز واکسن به دستمان می‌رسد. خوشبختانه با تامین واکسن، ما تا دیروز ٨ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز واکسن توزیع کرده‌ایم و ۴٧٠ هزار دوز واکسن برکت هم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع خواهد شد و هفته آینده حدود ٢ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به دستمان می‌رسد و پنجشنبه هم یک محموله واکسن وارد خواهد شد و در مجموع در این هفته و هفته آینده ۷ میلیون دوز واکسن وارداتی خواهیم داشت. او درباره اینکه چرا واکسن برکت به میزان کمی تحویل وزارت بهداشت شده است، گفت: قرار بود برکت به ما واکسن تحویل بدهد اما در خط تولید دچار مشکل شدند، از طرفی اکنون یک میلیون دوز واکسن تولید شده دارند اما از نظر فنی ۱۶ روز باید از زمان ورود واکسن به ویال‌ها بگذرد و پس از آن درصورتی که واکسن‌ها رسوب نکند، بتوانند میزان تولیدی را تحویل وزارت بهداشت بدهند و بر این اساس، از هفته اول مرداد ‌ماه مسئولان تولیدکننده واکسن برکت می‌توانند هر هفته یک‌میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل بدهند. معاون وزیر بهداشت در شرایطی از شروع ثبت نام افراد 60سال به بالا خبر داده که آمار روز گذشته وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند تزریق واکسن کرونا رشد صعودی داشته است.
 در روز گذشته بیش از ۲۵۲ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است. براساس اعلام مرکز روابط ‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تا روز گذشته (چهارشنبه) ۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. بر همین اساس، تعداد 2 میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۳۶ نفر نیز دوز دوم واکسن کووید- ۱۹ را تزریق کرده‌اند. محاسبات از آمار روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۱۶ دوز رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید