• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135942
+
-

۴ ایستگاه خط‌٦ در مسیر افتتاح

درصورت تامین به‌موقع منابع مالی و تزریق پول حاصل از فروش اوراق مشارکت سال‌۱۳۹۹ امکان بهره‌برداری از ۹ کیلومتر مسیر خط‌۶ در قالب افتتاح ۴ ایستگاه پر‌تقاضای سفر در این خط وجود دارد.
به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت مترو با اعلام این مطلب افزود: فارغ از ایستگاه شهید رضایی در خط‌۶ که عملیات اجرایی آن رو به پایان است و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این ایستگاه باشیم، در بخش جنوبی خط‌۶ امکان افتتاح ۴ ایستگاه کارگر، بوستان لاله، میدان حضرت ولیعصر‌(عج) و میدان شهدای هفتم تیر تا پایان سال وجود دارد.
علی امام افزود: درصورت تحقق این هدف، عملا ۹‌کیلومتر از مسیر خط‌۶ در فاصله ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس به بهره‌برداری می‌رسد. البته اینها همه به شرطی است که منابع مالی مورد نیاز برای تزریق به پروژه در موعد مقرر تامین شود و به این منظور در تلاش هستیم تا فرایند انتشار و فروش اوراق مشارکت سال‌۱۳۹۹ در اسرع‌وقت تعیین تکلیف شود.
امام در مورد دیگر اقدامات پیش‌رو که مربوط به خط‌۶ مترو خواهد بود، افزود: امسال 2 ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش را در این خط به بهره‌برداری رسانده‌ایم و امیدواریم ایستگاه شهید رضایی نیز در تابستان افتتاح شود. از طرفی تلاش مستمری در حال انجام است تا پروژه حفاری توسعه جنوبی خط۶ با دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع در نیمه دوم سال‌جاری به اتمام برسد تا روند ساخت ایستگاه‌های آن نیز وارد مرحله جدی‌تری شود. ضمن اینکه بهره‌برداری از پست برق جنوبی این خط را نیز در دستور کار امسال داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید