• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135902
+
-

فیلم‌های ورزشی که رزمی کارها باید ببینند

مبارزه، خون و اشک

 سایه و استخوان
کارگردان: میرزی الماس


مینی سریالی ۸ قسمتی در ژانر اکشن و علمی-تخیلی و محصول سال۲۰۲۱ کشور آمریکا و از تولیدات پلتفرم نتفلیکس است. داستان سریال در جهانی خیالی که به دو قطب «تاریکی» و «روشنایی» تقسیم شده روایت می‌شود و همواره جنگی میان این دو سرزمین وجود دارد. موجودات شیطانی دنیای تاریکی انسان‌های بی‌پناه را شکار می‌کنند و انسان‌ها تا سال‌های طولانی با دستان خالی در برابر این موجودات ایستادگی می‌کنند تا اینکه دختری به نام «آلینا استارکوف» به نیروی قدرتمندی که در وجودش نهفته شده است پی می‌برد. سرنوشت انسان‌ها و این جنگ طولانی میان تاریکی و روشنایی در دستان استارکوف است.

 سلاح‌های کشنده کونگ فو
کارگردان: جوانی تانگ

وقتی حرف از فیلم‎های رزمی به میان می‌آید محصولات آسیایی حرف اول و آخر را می‌زنند. فیلم «سلاح‌های کشنده کونگ فو» هم که در سال 2006ساخته شده محصول کشور چین است.
این مستند مهیج 10سلاح برتر و کشنده‌ ورزش رزمی کونگ فو را معرفی می‌کند و دیدن آن برای علاقه‌مندان به ورزش‌های رزمی به‌خصوص طرفداران کونگ فو خالی از لطف نخواهد بود. ورزش کونگ فو از دیرباز در کشور‌های شرق طرفداران زیادی داشته و اساس آن اجرای نمایش با استفاده از انواع سلاح سرد است.

 تهران تا باکو
کارگردان: جی اچ برادرز


امیرعلی اکبری سال‌ها کشتی‌گیر تیم ملی ایران بود اما بعد از اینکه به استفاده از موادنیروزا محکوم شد به سمت ورزش «هنرهای رزمی ترکیبی» رفت و خوش درخشید. مستند «تهران تا باکو» مراحل آماده‌سازی‌ علی‌اکبری برای حضور در مسابقات باکو که در نهایت به قهرمانی او منجر می‌شود را به تصویر می‌کشد. او در بخشی از این مستند می‌گوید: اگر همین الان بگویند بیا و به کشتی برگرد، برنمی‌گردم چون معتقدم هر انسان رسالتی دارد و رسالت من حضور در MMA است. بخش دیگری از این مستند به رکورد منحصر‌به‌فرد علی‌اکبری که بردن یکی از رقبا در ۱۷‌ثانیه است اختصاص دارد.

 پیوستگی با حرکت
کارگردان: جسی لا فلر


پیشنهاد ما به علاقه‌مندان پارکور تماشای مستند «پیوستگی با حرکت» است. این مستند به ورزش مهیج و زیبای پارکور می‌پردازد و نشان می‌دهد که قهرمانان سرشناس پارکور چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند و چگونه جانشان را به خطر می‌اندازند تا فیلمی مستند درباره حرکات نمایشی و دیدنی این ورزش ساخته شود. مستند پیوستگی با حرکت یک جورهایی پشت صحنه ساخت فیلم‌های مستند درباره پارکور را روایت می‌کند و نشان می‌دهد که قهرمانان این فیلم‌ها چگونه به مکان‌های عجیب و غریب دنیا سفر می‌کنند و از حرکات محیر‌العقولی که انجام می‌دهند فیلم می‌گیرند تا پارکور به‌عنوان یک ورزش مهیج به دنیا معرفی شود.

 مثل آب باش
کارگردان: کن راجرز


فیلم «مثل آب باش» ماجرای ظهور بروس لی به‌عنوان اسطوره فیلم‌های رزمی و ماجرای ورودش به سینمای هالیوود را بررسی می‌کند. در این فیلم بروس لی نقش خودش را بازی می‌کند و برای معرفی خودش به‌عنوان ستاره جدید فیلم‌های رزمی همه موانع را کنار می‌زند. این فیلم نشان می‌دهد که بروس لی چگونه برای ورود ژانر هنر‌های رزمی به سینمای آمریکا، موانع نژادی در هالیوود را درهم می‌شکند. مستند مثل آب باش روی این موضوع متمرکز است و تلاش‌های بروس لی را برای به سرانجام رسیدن این ماموریت غیرممکن به تصویر می‌کشد.

 قهرمانان
کارگردان: برت مارکس


این مستند، داستان ظهور موفق‌ترین بوکسورهای معاصر را با روایت فراز‌و‌فرودهای زندگی اواندر هالی فیلد، برنارد هاپکینز و مایک تایسون روایت می‌کند. قهرمانان داستان مثل گلادیاتورها از طبقات پایین اجتماع برخاسته و بوکس را که در این مستند به‌عنوان «ورزش فقرا» از آن یاد می‌شود وسیله‌ای برای ابراز وجود می‌دانند. آنها با روایت مسیر فقر تا شهرت و ثروت، اعتراف می‌کنند که همواره با فقر، نابرابری نژادی، بی‌خانمانی، سوء‌مصرف مواد و الکل و خشونت دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند اما بوکس کمک کرد تا به همه این ناهنجاری‌ها غلبه کنند. مستند «قهرمانان» داستان مقاومت بوکسورهای مشهور در برابر معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

 تایسون
کارگردان: جیمز توباک


مایکل جرارد تایسون معروف به مایک تایسون، جوان‌ترین قهرمان بوکس حرفه‌ای سنگین‌وزن و یکی از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی دنیا به شمار می‌رود. مستند «تایسون» همانطور که از نامش پیداست چالش‌های زندگی این بوکسور آمریکایی را به تصویر می‌کشد. تایسون قبل از تصاحب این عنوان و در مدرسه فرد آسیب‌پذیری بوده و در همان دوران مرتکب جرائمی هم می‌شود اما در نهایت با کمک خانواده در 20سالگی قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان می‌شود. مستند تایسون مخاطب را به این نتیجه می‌رساند که عشق به زندگی و احترام به خانواده چقدر در نجات ابرقهرمان‌ها نقش پررنگی ایفا می‌کند.

 تپش آهن
کارگردان:جورج باتلر


مستند «تپش آهن»، مخاطب را به مسابقات جهانی پرتوریا می‌برد؛ جایی که بدنساز‌های حرفه‌ای و آماتور برای مسابقات مستر المپیا۱۹۷۵ آماده می‌شوند و آرنولد شوارتزنگر، قهرمان ۵دوره این مسابقات باید در مقابل یک پسر خجالتی و جوان به اسم سرگئی نوبرت از عنوانش دفاع کند. منتقدان بر این باورند که تپش آهن که در سال 1997و با کمک آرنولد منتشر شد به معرفی ورزش بدنسازی و زیبایی اندام کمک زیادی کرد. گفته می‌شود بعد از انتشار این فیلم، تعداد سالن‌های بدنسازی در آمریکا به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و آرنولد به‌عنوان یک ابرقهرمان وارد سینمای هالیوود شد.

 مثل آب
کارگردان: پابلو کروچه


اندرسون دا سیلوا، مبارز ترکیبی و بوکسور برزیلی است که از بهترین مبارزان تاریخ هنرهای رزمی ترکیبی به شمار می‌رود. سیلوا قهرمان پیشین UFC است که ۲۴۵۷ روز بدون شکست ماند و ۱۱بار از کمربند قهرمانی‌اش دفاع کرد که برترین رکورد دفاع از عنوان قهرمانی در تاریخ مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی به‌شمار می‌رود. مستند «مثل آب» نشان می‌دهد که بدل شدن به قهرمان ورزش‌های رزمی ترکیبی و ثبت چنین رکورد خارق‌العاده‌ای در یکی از خشن‌ترین و خطرناک‌ترین ورزش‌های دنیا، چیزی بیش از خون، عرق و اشک می‌خواهد. این فیلم مستند، اندرسون سیلوا را در دوران آماده‌سازی برای مسابقات بزرگ دنبال می‌کند.

 ذاتاً قهرمان
کارگردان: الکس راناریولو


راناریولو یک فیلمساز فرانسوی است که او را با ساخت درام‌های ورزشی معروف می‌شناسند. فیلم«ذاتا قهرمان» هم یکی از آثار درخشان این کارگردان است که امسال منتشر شده و توجه علاقه‌مندان به فیلم‌های رزمی را جلب کرده است. داستان این فیلم حول‌محور پسر جوانی به اسم «میکی کلی» می‌چرخد که در آمریکا زندگی می‌کند. او در رشته ورزش رزمی کمربند مشکی دارد و متوجه می‌شود که قرار است در برزیل یک مسابقه جهانی برگزار شود. او باید از تمام دلبستگی‌هایش در آمریکا دل بکند و به مسابقات MMA که به‌صورت غیرمجاز برگزار می‌شود...









 

این خبر را به اشتراک بگذارید