• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135367
+
-

رازهایی که فقط راننده‌های مترو می‌دانند

نکته‌هایی خواندنی درباره زندگی حرفه‌ای در زیر زمین

رازهایی که فقط راننده‌های مترو می‌دانند

مهدیا گل‌محمدی- خبر‌نگار

راننده‌های قطار مترو هم مثل شاغلان دیگر مشاغل راز‌هایی حرفه‌ای دارند که فقط خودشان می‌دانند. گزارشگر ایندیپندنت سراغ راننده‌های متروی لندن رفته تا رازهایی که فقط آنها می‌دانند را برای مردم فاش کنند.
نخستین موردی که کمتر کسی از آن خبر دارد این است که کودکان در روز تولدشان می‌توانند به کابین راننده بروند و بازدید کوتاهی از کابین راننده داشته باشند. راننده‌ها در متروی لندن موظفند از آنها استقبال کنند و توضیحاتی را درباره شیوه کارشان به آنها بدهند.
دومین راز آنها، رمزی است که برای وجود یک فرد خطرناک یا در حال خودکشی دارند. آنها فقط می‌گویند «یه نفر روی ریل». با این پیغام‌ نگهبان‌ها متوجه می‌شوند که شخصی قصد نزدیک‌شدن به قطار را دارد یا روی ریل‌هاست.
سومین راز این است که راننده‌ها باید هنگام عبور از کنار قطار‌های دیگر سرعت خود را کاهش دهند؛ کاری که برخی از آنها از انجام آن طفره می‌روند.
دیگر اینکه آنها هنگامی که تنها هستند باید چراغ‌های داخل کابین را خاموش کنند. در اطراف آنها فقط لامپ برخی شاسی‌ها و کلید‌ها روشن است و بس. بنابراین شمار راننده‌هایی که داخل کابین کورمال‌کورمال راه می‌روند و گاهی زمین می‌خورند زیاد است.
بسیاری از توقف‌های ناگهانی قطار هنگامی است که جانوری یا شیء خارجی زیر قطار رفته و فردی که کارش راه‌اندازی دوباره قطار است مشغول بیرون کشیدن شیء یا حیوان بخت‌برگشته است.
راننده‌ها باید از دوربین، تمام کابین‌ها را کنترل کنند تا هیچ مسافری در ایستگاه آخر هوس نکند داخل واگن‌ها بماند. بنابراین وقتی خیال می‌کنید تنها هستید حواستان باشد که شما در واقع تنها نیستید.

این خبر را به اشتراک بگذارید