• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135366
+
-

شهر زیرزمینی همچنان ضدعفونی می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو می‌گوید تا زمان عادی شدن شرایط مبارزه با کرونا در ایستگاه‌ها و واگن‌ها ادامه دارد

پاسخ به زیر زمین
شهر زیرزمینی همچنان ضدعفونی می‌شود

یکی از نگرانی‌های مسافران مترو در هفته‌های اخیر این بود که مبادا پس از طولانی شدن دوران شیوع ویروس کووید- 19 و عادت کردن مردم به زندگی در این شرایط، روند مبارزه با کرونا در شهرزیرزمینی تهران کند شود. علی عبدالله‌پور، نایب‌رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در جدیدترین گفت‌وگویش چنین نگرانی‌هایی را برطرف کرده است. او می‌گوید: «روند ضدعفونی کردن تمامی ایستگاه‌ها و قطارهای شبکه متروی تهران و حومه براساس پروتکل‌های ابلاغی تا زمان عادی اعلام شدن وضعیت توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت». علی عبداالله‌پور به این نکته اشاره می‌کند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح بسیار کم و حتی ناممکن است و توضیح می‌دهد: «با تمام این گفته‌ها همچنان ضدعفونی کردن قطارها و ایستگاه‌های متروی تهران و حومه با توجه به پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا همانند قبل انجام می‌شود و تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت».
او درباره آنچه در این مدت گذشته و ادامه زندگی در دوران شیوع ویروس کووید -19 می‌گوید: «‌بعد از گذشت حدود ۱۷‌ماه زندگی با ویروس کرونا بیشتر بر مسئله انتقال ویروس از طریق هوا و دستگاه تنفسی تأکید می‌شود و ما نیز از مسافران می‌خواهیم دستورالعمل استفاده از ماسک را در ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو جدی بگیرند و ضمن پرهیز از سفرهای غیرضرور در ساعات پیک درصورت مشاهده ازدحام جمعیت برای سوار شدن به قطار عجله نکنند و تا آمدن قطار بعدی صبر کرده تا واگن‌های خلوت‌تر را انتخاب کنند».
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه تمامی ایستگاه‌ها، قطارها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند؛ ازجمله هندریل پله‌برقی‌ها، گیت‌ها، صندلی‌ها، پله‌های ثابت و دستگاه‌های شارژ بلیت نیز ضدعفونی می‌شوند، توضیح می‌دهد: «ضدعفونی‌ کردن فضای ایستگاه‌ها و واگن‌ها و دیگر وسایل موجود در قطارها براساس استانداردها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در زمینه ضدعفونی انجام می‌شود. قطارها روزانه در چند نوبت، با دو روش خشک و تر در سیستم‌های مکانیزه شست‌وشو، نظافت و ضدعفونی می‌شوند، همچنین نظافت و ضدعفونی تمامی قطارها در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هرخط به‌صورت خشک انجام می‌شود».

 

این خبر را به اشتراک بگذارید