• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135306
+
-

دومین خط تولید واکسن کوو برکت راه‌اندازی می‌شود

محمد مخبر: هیچ دخالتی در توزیع و تزریق واکسن نداریم

تفاهمنامه همکاری برای اجرای 2156طرح اقتصادی، زیربنایی و حمایتی در مناطق محروم استان همدان بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری همدان به ارزش 22هزار میلیارد ریال امضا شد.
 محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مدیر عامل بنیاد برکت گفت: با اجرای این طرح‌ها برای بیش از 14هزار نفر اشتغال ایجاد شده. احیای کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل، احداث مدرسه و مسکن محرومان، احداث پروژه‌های دارویی و مراکز درمانی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و جسورانه، ازجمله اقداماتی است که با اجرای این تفاهمنامه در استان همدان با سرعت بسیار بالایی صورت خواهد گرفت.
محمد مخبر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز گفت: نخستین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌اندازی شد. با توجه به تأخیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم چرا که تاریخ مصرف این واکسن‌ها محدود است و قابل نگهداری برای زمان طولانی نیستند. بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تاریخ ۲۵خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا ۲۵تیر، حداقل ۳ و نیم میلیون دوز واکسن دراین خط تولید خواهیم کرد، البته مراحل تست استریل هر دوز واکسن پس از تولید 16روز طول می‌کشد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره نقش ستاد در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ها را به‌طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌گذاری آن نداریم. او تأکید کرد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور امسال همانطور که قول داده بودیم حداقل ۵۰میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید