• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135300
+
-

رد خون در فینال

لیونل مسی با پای مصدوم در زمین ماند و تیمش را برای رسیدن به فینال کوپا آمریکا رهبری کرد

رد خون در فینال

با صعود سخت آرژانتین به فینال کوپا آمریکا، حالا مسی از هر زمان دیگری به کسب نخستین جام خود در پیراهن تیم ملی نزدیک‌تر است. با فرمول عجیب‌وغریب این رقابت‌ها، 20مسابقه در 2‌گروه برگزار شد تا تنها 2‌تیم بولیوی و ونزوئلا حذف شوند و 4تیم از هر گروه به یک‌هشتم صعود کنند. برزیلی‌ها با 2‌پیروزی خفیف یک بر صفر از سد شیلی و پرو عبور کردند و به فینال رسیدند.
 نیمار گفته بود دوست دارد مسی به فینال بیاید و مسی هم بعد از صعود درحالی‌که کاملا خوشحال بود به همین جمله اشاره کرد و گفت که نیمار منتظر او در فینال است. آرژانتین برای راهیا‌بی به فینال ابتدا اکوادور را برد و سپس در نیمه‌نهایی با کلمبیا یک-یک‌کرد و در ضربات پنالتی موفق شد این تیم را شکست دهد. نکته این بازی مصدومیت جزئی مسی بود. او در اواخر بازی آسیب دید اما با پای خونین به بازی ادامه داد چون برایش مهم بود با تیم ملی به یک جام برسد.
گل دقیقه7لائوتارو مارتینس یاران مسی را به حضور در فینال امیدوار کرد اما گل لوییس دیاس در دقیقه61همه‌‌چیز را به تساوی کشاند. آرژانتینی‌ها عبور از این مرحله را مدیون امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان استثنایی سابق آرسنال هستند که 3‌تا پنالتی حریف را مهار کرد. مسی هم رکورد بیشترین گل (4)، بیشترین پاس گل (5)، بیشترین دریبل (33)، بیشترین شوت به سمت دروازه (11)، بیشترین فرصت (20) و دقیق‌ترین پاس‌های پایانی (102) کوپا آمریکا 2021را به نام خودش ثبت کرد تا شاید درصورت قهرمانی بار دیگر شانس زیادی برای کسب توپ طلا داشته باشد.
بازی آرژانتین و کلمبیا یک‌اتفاق حاشیه‌ای دیگر هم داشت. مسی وقتی یری مینا، همبازی سابقش در بارسلونا پنالتی خراب کرد و باعث حذف کلمبیا شد به سمت او رفت و حرف‌های تندی به این بازیکن زد و گفت: «حالا برقص! چرا حالا نمی‌رقصی؟ حالا برقص!» چیزی که مسی را تحریک به انجام این رفتار کرد رقص و پایکوبی همین بازیکن در بازی قبلی بود زمانی که پنالتی‌اش را به اروگوئه گل کرده و عامل صعود کلمبیا به نیمه‌نهایی شده بود. مسی انگار با این کار قصد داشت از دوستش لوییس سوارس حمایت کند.
یکشنبه در فینال کوپا ساعت 4:30صبح به وقت تهران، آرژانتین به مصاف برزیل میزبان می‌رود. آخرین‌باری که 2‌تیم به مصاف هم رفتند مربوط به دوره قبلی است که در نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو شدند و آن بازی را برزیل با اقتدار و 2بر صفر برد و مسی بعد از بازی با عصبانیت علیه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا مصاحبه و از تیم ملی خداحافظی کرد و سپس محرومیتی طولانی از حضور در تیم ملی گرفت. حالا وقت انتقام و شکستن طلسم با پیراهن آرژانتین است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید