• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135294
+
-

امجدیه / اسپانسر مهم‌تر از ورزشکار

لیلی خرسند- خبرنگار

ورزشکاران و مربیانی که می‌خواهند به المپیک بروند، قرنطینه شده‌اند. تهران هم که جزو شهرهای قرمز کرونایی است. در این شرایط فدراسیون قایقرانی به جای اینکه بیشتر مراقب المپین‌هایش باشد، در بدترین شرایط برای آنها مراسم تجلیل گرفت. اسپانسر فدراسیون یکی از برندهای لوازم خانگی است. فدراسیون هم برای دلبری از اسپانسر، ورزشکاران را به خط تولید تلویزیون برد؛ فضای بسته‌‌ای که کارکنان در حال کار بودند. از علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون پرسیده‌اند که این کار خطرناک نبود، جواب داده: «همه پروتکل‌ها را رعایت کردیم. اعضای تیم هم واکسن زده‌اند. خواستیم به همه بگوییم در شرایط کرونا نه ورزش ما خوابیده و نه تولید داخلی.» عکس‌هایی که از مراسم تجلیل منتشر شده، حرف‌های سهرابیان را تأیید نمی‌کند. ورزشکاران در کمترین فاصله کنار کارکنان ایستاده‌اند و عکس یادگاری گرفته‌اند.

المپیک مهم نیست
فریبا مددی، سرپرست فدراسیون اسکیت شده و قرار است تا برگزاری مجمع انتخاباتی، این سمت را داشته باشد اما مددی نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون است. تا او به فدراسیون اسکیت برود و انتخابات برگزار کند، حداقل 6‌ماهی طول می‌کشد. خودش مدعی است که می‌تواند 2 کار را با هم انجام بدهد، اما چرا باید نایب‌رئیس یک فدراسیون در فدراسیون دیگری مسئولیت بگیرد؟ روزهای گذشته ثریا آقایی برای نخستین‌بار در بدمینتون برای زنان ایران سهمیه گرفت و 2هفته دیگر المپیک شروع می‌شود. مددی نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون در امور زنان است، نیازی نیست که او در این روزهای حساس در فدراسیون باشد و به آقایی و تیم ملی کمک کند؟ یا اینکه او می‌داند آقایی در المپیک شانسی برای پیروزی ندارد و بهتر است وقتش را در بدمینتون تلف نکند؟

هدیه هنوز دوخته نشده
2هفته مانده به بازی‌های المپیک اما هنوز از لباس کاروان ایران در توکیو رونمایی نشده است. تنها اطلاعاتی که از لباس‌ها هست، این است که مردان کت‌وشلوار سرمه‌ای می‌پوشند و زنان مانتو‌وشلوار آبی فیروزه‌ای. این تأخیر نگران‌کننده است. در بازی‌های ریودوژانیرو لباس‌های کاروان را کسی نپسندید و کمیته ملی المپیک مجبور شد دقیقه‌90 لباس دیگری را جایگزین کند. لباس‌ها را ندیده‌ایم و معلوم نیست چند دست لباس دوخته شده اما شایعه شده ‌که کمیته می‌خواهد به اعضای مجمع کمیته هم یک دست لباس هدیه بدهد.

اما و اگرهای دختر وزنه‌بردار
فدراسیون وزنه‌برداری روزهای گذشته با اطمینان گفت پزشک معالج پریسا جهانفکریان اجازه داده و او به المپیک می‌رود. اما به‌نظر می‌رسد هنوز رفتن جهانفکریان به توکیو قطعی نیست. جهانفکریان یک هفته قبل از اینکه مشخص شود سهمیه المپیک گرفته و به‌عنوان نخستین وزنه‌بردار زن ایرانی به المپیک می‌رود، سرشانه‌اش را جراحی کرد. فدراسیون که پیش از این تلاشی نکرده بود تا جهانفکریان به سهمیه برسد، حالا اصرار دارد او را به المپیک ببرد اما کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی‌ورزشی نگران وضعیتش هستند و گفته‌اند باید پزشکان فدراسیون‌ پزشکی‌ورزشی نظر نهایی را بدهند. پزشکان دیروز او را معاینه کردند و اگر نظر آنها مثبت باشد، جهانفکریان در المپیک وزنه می‌زند.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید