• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135299
+
-

سپاهان و پرسپولیس؛ جمعا یک گل مشکوک

در هفته26 باز هم داوران خبرساز شدند؛ اما این‌بار حرف‌وحدیث‌ها مربوط به بازی پرسپولیس نبود

سپاهان و پرسپولیس؛ جمعا یک گل مشکوک


هفته بیست‌وششم لیگ برتر با اتفاقات جالبی همراه بود. اشتباهات داوری بازهم در چند بازی حاشیه‌ساز شد و به‌خصوص جدال تیم مدعی سپاهان با حریفش کاملا تحت‌تأثیر تصمیمات داور مسابقه بود. در جدال دو مربی استقلالی در سیرجان هم داور نقش مهمی در اتفاقات بازی ایفا کرد و البته بازی استقلال با حریفش هم مثل هفته‌های گذشته خالی از اشتباهات داوری نبود. فقط بازی صدرنشین در اهواز مشکل داوری نداشت، چون اساسا اتفاق خاصی در بازی رخ نداد که نیاز به داور داشته باشد!

   صفر شوت، صفر گل، یک امتیاز
پرسپولیس در اهواز به لحاظ آماری ضعیف‌ترین امید گل را در این فصل داشت و هرگز موقعیتی برای بردن فولاد ایجاد نکرد. آمارهایی که متریکا از بازی این دو تیم قدرتمند لیگ استخراج کرده، نشان می‌دهد پرسپولیس حتی یک شوت در چارچوب هم نداشته و از مالکیت توپ 56درصدی‌اش کوچک‌ترین بهره‌ای نبرده است. فولاد هم اگرچه 4شوت داخل چارچوب زد اما هیچ‌یک از آنها موقعیت خطرناکی روی دروازه صدرنشین نبودند. امید گل پرسپولیس در این بازی 0.1 و امید گل فولاد 0.15 بود؛ یعنی مجموع امید گل دو تیم به اندازه یک‌چهارم گل بوده که کمترین رکورد در تمام بازی‌های این فصل بوده است. به‌نظر می‌رسد توقف سپاهان مقابل پیکان که خبرش بین دو نیمه به پرسپولیسی‌ها رسید، شکل این بازی را کاملا تغییر داده است. در توصیف شرایط این بازی همین بس که براساس نمرات متریکا، بهترین بازیکن پرسپولیس مهدی شیری بوده است.

   این گل آفساید نبود؟
در نیم‌فصل اول سپاهان در اصفهان با نتیجه 2-1 پیکان را برد اما بعدها محرم نویدکیا اعتراف کرد این سخت‌ترین برد سپاهان بوده و شاگردانش در دقایق زیادی مقابل دفاع منسجم پیکان به بن‌بست رسیده بودند. این اتفاق در بازی برگشت هم تکرار شد و سپاهان مقابل شاگردان تارتار به دردسر افتاد. سپاهان که گل اول را از میزبان خورده بود 10دقیقه بعد گلی زد که کاملا مشکوک به آفساید بود و در نیمه دوم هم توپی که در محوطه جریمه به‌دست سپاهانی‌ها خورد می‌توانست پنالتی باشد. تارتار در پایان بازی به‌شدت به داوری اعتراض داشت و کیلومترها آن‌طرف‌تر در اهواز هم حمید مطهری در نشست مطبوعاتی بعد از بازی به گل سپاهانی‌ها اشاره کرد. البته مطهری بارها گفت ما کاری به بازی‌های رقبا نداریم اما در ادامه نتوانست به حرف خودش عمل کند.

   13گل با امضای شماره10
استقلال همچنان روی کاکل مهدی قائدی می‌چرخد. تیم فرهاد مجیدی در حالی میزبان تراکتور بود که تیم غایبان تراکتور بسیار پرمهره‌تر و قوی‌تر از تیم حاضران آنها بود. فیروز کریمی با این تیم کم‌مهره یک نیمه استقلال را متوقف کرد اما در نیمه دوم یک اشتباه از فخرالدینی و یک اشتباه از اخباری کافی بود تا قائدی 2گل برای استقلال بزند. قائدی حالا با 7گل و 6پاس گل، سومین بازیکن تأثیرگذار لیگ روی گل‌هاست و فقط شهباززاده و قاسمی‌نژاد آماری بهتر از او دارند. استقلال این هفته هم یک پنالتی از داور طلبکار شد.

   بهترین گل هفته را برزیل خورد
شوت سرکش حامد شیری از زیباترین اتفاقات این هفته بود که در آبادان دروازه صنعت‌نفت را باز کرد و نساجی را به یک امتیاز رساند. در هفته‌ای که سایپا و ذوب‌آهن مساوی کرده بودند، نساجی هم مساوی کرد تا فاصله 3امتیازی‌اش با این 2تیم حفظ شود. نساجی در هفته‌های باقیمانده 4بازی سخت با پدیده، ذوب‌آهن، استقلال و گل‌گهر دارد اما امیدش به همین برتری 3امتیازی نسبت به دو رقیب دیگر است. نفت مسجدسلیمان هم دوباره باخت تا محمود فکری از 4بازی اخیرش فقط یک‌امتیاز گرفته باشد.

   اصلاح قوانین و پنالتی برای گل‌گهر!
در حالی ‌که مقام سوم استقلال تقریبا قطعی است، در اتفاقی جالب 6تیم برای کسب رتبه چهارم در رقابت هستند و اختلاف تیم اول تا ششم این جمع فقط 3امتیاز است. این هفته مصاف گل‌گهر و آلومینیوم، دوئل حساسی برای حاضران در این گروه 6تیمی بود که ازقضا این بازی هم با تصمیم‌های عجیب داور به جنجال کشیده شد. گل‌گهر که با گل شاکری پیش افتاده بود با یک پنالتی مشکوک برتری‌اش را از دست داد و با یک پنالتی مشکوک دیگر بازی را 2-1 برد! در پایان علیرضا منصوریان به‌شدت از داور شاکی بود اما قلعه‌نویی این‌بار گلایه‌ای نداشت و توانست یک استراحت کوتاه بین اعتراض‌های همیشگی‌اش داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید