• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135292
+
-

آماربازی


485
در جریان بازی استقلال و تراکتور، جواد خیابانی آنقدر روی رکورد گل‌نخوردن حسین حسینی تأکید کرد تا بالاخره در وقت‌های تلف‌شده بازی طلسم شکست و استقلال گل خورد. حسینی بازی با تراکتور را در حالی آغاز کرد که تا قبل از آن 395دقیقه را بدون گل خورده در لیگ برتر سپری کرده بود. خیابانی بارها در گزارش خودش این نکته را گوشزد کرد اما هرگز نگفت که رکورد گل نخوردن در این فصل با 600دقیقه متعلق به پرسپولیس است یا اصلا اشاره‌ای نکرد که رکورد تاریخ لیگ با 940دقیقه در اختیار پیام نیازمند است؛ چون خیابانی اساسا با این اطلاعات بیگانه است. خلاصه اینکه دروازه حسینی در آخرین ثانیه‌ها باز شد تا رکورد او روی عدد 485دقیقه متوقف شود. این بهترین رکورد استقلال در این فصل (بعد از رکورد 352دقیقه‌ای مظاهری) و دومین رکورد خوب این فصل (بعد از رکورد 600دقیقه‌ای پرسپولیس) است.

14
تیم ماشین‌سازی تبریز که برای کسب نخستین پیروزی‌اش 14هفته صبر کرده بود، برای رسیدن به دومین پیروزی هم 10هفته انتظار کشید تا بالاخره این هفته مس رفسنجان را با 3گل شکست داد. بردن ماشین‌سازی آن‌هم با اختلاف 3گل یکی از اتفاقات خاص این هفته بود. تیمی که تحت هدایت علیرضا اکبرپور بدون کوچک‌ترین امیدی به بقا در لیگ برتر به راهش ادامه می‌دهد این هفته غوغا کرد و به دومین بردش در لیگ بیستم رسید. پیش از این، تنها برد ماشین‌سازی در هفته پانزدهم و در مصاف با نفت آبادان به‌دست آمده بود و انتظار 14هفته‌ای ماشین‌سازی برای رسیدن به آن پیروزی، طولانی‌ترین رکورد یک تیم در فصل جاری بوده است. نساجی با 13بازی و ذوب‌آهن با 12بازی بدون برد رکوردهای بعدی را در اختیار دارند.

09
نساجی که از زمان آمدن ساکت الهامی مقابل هیچ حریفی مساوی نکرده بود، این هفته بالاخره نخستین مساوی‌اش را با این سرمربی تجربه کرد. الهامی از زمان نشستن روی نیمکت این تیم قعرنشین در 8بازی به 5برد و 3باخت رسیده بود. جالب‌تر اینکه در تمام آن 8بازی فقط یکی از تیم‌ها گل می‌زد. گل‌گهر هم دیگر تیمی است که در این هفته‌ها با نتیجه مساوی بیگانه بوده است. تیم قلعه‌نویی که از 8بازی آخرش 4برد و 4باخت به‌دست آورده بود، این هفته مقابل آلومینیوم تا مرز مساوی پیش رفت اما در دقیقه94 گل پیروزی را زد. 9بازی بدون مساوی رکوردی برای فصل جاری است که گل‌گهر می‌تواند در هفته بعد آن را دورقمی کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید