• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135291
+
-

جای خالی اسفندیار و فیاضی در تیم المپیکی والیبال

فدراسیون والیبال 12نفر المپیکی را معرفی کرد اما احتمال دارد 2بازیکن در این لیست تغییر کند

جای خالی اسفندیار و فیاضی در تیم المپیکی والیبال

12بازیکنی که قرار است در بازی‌های المپیک برای تیم ملی والیبال ایران بازی کنند، معرفی شده‌اند اما باز هم گفته می‌شود این لیست نهایی نیست.
پاسورها:سعید معروف و جواد کریمی، قدرتی‌زن‌ها: میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی و مرتضی شریفی، سرعتی‌زن ها: محمد موسوی، مسعود غلامی و علی اصغر مجرد،
پشت‌خط زن‌ها: امیر غفور و صابر کاظمی، لیبروها: آرمان صالحی و مهدی مرندی. این بازیکنان در لیستی حضور دارند که فدراسیون جهانی والیبال صبح دیروز روی سایتش قرار داد و چند ساعت بعد هم سایت فدراسیون ایران همان لیست را منتشر کرد.
علی شفیعی در نیمه‌های لیگ ملت‌ها از تیم کنار گذاشته شد. چند روز پیش هم ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی نام بردیا سعادت، محمدطاهر وادی و فرهاد قائمی رااز اردو خط زد. امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی و رضا عابدینی هم آخرین بازیکنانی بودند که متوجه شدند جایی در تیم المپیکی ندارند. با این حال گفته می‌شود فدراسیون تا 31تیر فرصت دارد 2بازیکن دیگر را جایگزین بازیکنان حاضر در لیست کند. به همین دلیل است که بازیکنان خط خورده هنوز شانس رفتن به توکیو را دارند و بعضی از آنها با تیم تمرین می‌کنند.
دیروز چند ایراد به انتخاب آلکنو گرفته شد. در تیم او 2 لیبرو حضور دارد. تیم مشکل دریافت دارد و مهدی مرندی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور برای حل این مشکل به تیم دعوت شدند. انتخاب آخر آلکنو، مرندی است اما او فقط می‌تواند در دریافت اول به تیم کمک کند، کاری که آرمان صالحی و میلاد عبادی‌پور بهتر از او انجام می‌دهند. نظر کارشناسان این است که فیاضی انتخاب بهتری بوده؛ چرا که علاوه بر دریافت در سرویس و روی تور توانایی کمک به تیم را هم دارد.
حضور مرتضی شریفی هم در تیم پیش‌بینی‌ نمی‌شد. شاید خود او هم تصور نمی‌کرد شانس رفتن به المپیک را داشته باشد. آلکنو در لیگ ملت‌ها خیلی به او بازی نداد و حالا هم گفته می‌شود در المپیک او یکی از نیمکت‌نشینان است. در مقایسه شریفی و اسفندیار، خیلی‌ها المپیک را حق اسفندیار می‌دانند. آمار این دو بازیکن در لیگ ملت‌ها نشان می‌دهد که درصدهای موفقیت‌های اسفندیار در همه فاکتورها بالاتر از شریفی است.
تیم ملی والیبال 26تیر برای حضور در المپیک عازم توکیو می‌شود. در بین این 12نفر آرمان و میثم صالحی، صابر کاظمی، مهدی مرندی، مرتضی شریفی، جواد کریمی، مسعود غلامی و علی‌اصغر مجرد برای نخستین‌بار حضور در المپیک را تجربه می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :