• دو شنبه 8 آذر 1400
  • الإثْنَيْن 23 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 29
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135264
+
-

تجربه خنکی با فلفل!

رژیم خاص
تجربه خنکی با فلفل!

تابستان امسال هم از راه رسیده است و هرکدام‌مان به نوعی با گرمای این فصل، دست و‌پنجه نرم می‌کنیم. هیدراته نگه‌داشتن بدن در فصول گرم سال اهمیت زیادی دارد و تصور اینکه یک نوشیدنی خنک پیش رویتان باشد، سرحالتان خواهد آورد اما زمانی که گرسنه هستید یا میل دارید چیزی بخورید، آب و یا نوشیدنی دیگری برای رفع عطش، کافی نیست. ما قصد داریم چند ماده خوراکی که عطش‌تان را برطرف کرده و مناسب فصل گرما هستند، معرفی کنیم. شاید برایتان اعجاب‌انگیز باشد اما فلفل تند صراحتا بهترین توانایی را برای خنک کردن بدن‌تان دارد! فلفل تند دمای بدنتان را بالا برده و مجبور به تعریق می‌کند و به این ترتیب بدن شما مکانیزم‌های خنک‌کننده را به‌کار می‌اندازد و تبخیر عرق از روی پوست، بدن را خنک می‌کند. به همین دلیل افرادی که در آب و هوای بسیار گرم زندگی می‌کنند، اغلب غذاهای تند در رژیم غذایی‌شان دارند. ماده غذایی دیگر که عطش شما را می‌گیرد ماست است. بله درست شنیدید ماست! پس اگر گرمازده شدید بستنی را کنار بگذارید و یک کاسه ماست دست بگیرید. ماست، آب فراوانی دارد و بیشتر از بستنی عطش شما را رفع خواهد کرد. درست است که بستنی بسیار خوشمزه و خنک است، اما این باور غلط است که بهترین خوراکی خنک کننده، بستنی است؛ واقعیت این است که برخلاف باور عموم در این فصل باید از بستنی اجتناب کنید زیرا بستنی از مواد خوراکی پرکالری است و بدن برای تجزیه آن به فعالیت نیاز دارد و در نتیجه بیشتر گرم خواهد شد. کدام یک از شما می‌دانستید که تخم خشخاش، یک ماده ضروری به کار رفته در داروهای خنک‌کننده است؟ این دانه‌های کوچک علاوه بر اینکه برای پخت کوکی، کیک و شیرینی‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند به رفع تشنگی کمک کنند و سبب خنک شدن داخلی بدن شوند. شما هم بهتر است در شربت‌ها، اسموتی‌ها و سالاد‌های خود از این دانه‌های کوچک استفاده کنید تا تأثیرات شگرف آن را ببینید. همچنین هندوانه، طالبی، مرکبات، تربچه، موز و بسیاری از میوه‌ها در این فصل مورد‌نیاز خواهند بود و حتما باید یادتان باشد که آنها را مصرف کنید. در این میان یادتان نرود که سوپ را در برنامه غذایی‌تان قرار‌دهید. غذاهایی را بخورید که حاوی فلفل بیشتری هستند. مصرف زردچوبه‌تان را افزایش بدهید و در عوض، مصرف گوشت را کاهش دهید. به وفور و مستمر، پیاز بخورید. غذاها و نوشیدنی‌هایی مثل موهیتو و...  را مصرف کنید که حاوی نعناع هستند و خاصیت خنک‌کنندگی دارند. همچنین غذاها و مواد خوراکی حاوی شیر و نارگیل را فراموش نکنید که از عطش جلوگیری می‌کنند. ناگفته نماند رازیانه علاوه بر اینکه منجر به بهتر شدن هضم غذا و کاهش اسیدیته معده می‌شود، آب و فیبر موجود در آن منجر به کاهش دمای بدن نیز می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید