• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135108
+
-

ناگهان زندگی زیباست

جدیدترین سریال کارگردان «خط قرمز» روی آنتن شبکه2 رفت

ناگهان زندگی زیباست

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

بهار سال گذشته بود که بازیگران سریال «عشق» که نام قبلی‌اش «مجردها» و بعدها «پیچ تند» بود، نامه‌ای به رئیس سازمان نوشتند؛ نامه‌ای درباره روشن شدن وضعیت پخش سریالی که کارگردانی آن را قاسم جعفری عهده‌دار بود. جعفری با 2سریال «خط قرمز» و «مسافری از هند» از سریال‌های معروف اوایل دهه 80توانست مخاطبان تلویزیون را داشته باشد و از کارگردانان پرکار تلویزیون در دهه 80بود که در سال‌های 97و 98ساخت سریال «عشق» را برعهده گرفت. آن زمان هم این سریال در سکوت خبری کلید خورد.

سریال تازه قاسم جعفری
زندگی زیباست، آخرین نام سریال این شب‌هاست. این سریال ساخته جعفری با نام جدید «زندگی زیباست» روی آنتن شبکه2 می‌رود. پیش از این قرار بود سریال «هشت ونیم» شاه‌حسینی به نمایش دربیاید. سریال «زندگی زیباست» در 30قسمت به شکل ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی و پخش تبلیغ سریال در کنداکتور شبکه قرار گرفت. البته روابط‌عمومی این شبکه درباره تصمیم‌گیری برای پخش می‌گوید: «پخش سریال با اطلاع کارگردان بود و چند روز بود که پخش سریال مطرح شده بود، اما منتظر تصمیم‌گیری نهایی سیمافیلم و مدیر شبکه بودیم و درنهایت اعلام کردند که این سریال پخش شود.»

سریال‌های الف در راه پخش
سیمافیلم ساخت چند سریال الف را عهده‌دار است که یکی از آنها «جشن سربرون» مجتبی راعی است؛ مجموعه‌ای ۴۲قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی. این مجموعه به سفارش سیمافیلم تولید می‌شود و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. این سریال در هوای گرم کار را ادامه می‌دهد و قرار است بعد از لوکیشن خاوران به شهرک غزالی برسد. تهیه‌کننده سریال درباره روند تولید سریال می‌گوید: «این روزها در منطقه خاوران و در یک بیابان تصویربرداری سریال ادامه دارد که در این قسمت‌ها چادر زده شده و کمپ انگلیسی‌هاست.»
نجاریان درباره تصویربرداری این بخش از سریال عنوان کرد: «احتمالاً تا پایان تیرماه این منطقه را ترک می‌کنیم و به شهرک غزالی می‌رویم تا بتوانیم صحنه‌هایی از بازارها و خانه‌ها را تصویربرداری کنیم.»

مراحل پایانی روزگار جوانی
مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» که این روزها در حال تصویربرداری است، مراحل پایانی ضبط خود را در تهران سپری می‌کند. تاکنون بیش از ۸۵درصد از سریال «روزگار جوانی» ضبط شده است و تا ۲۰تیرماه همه سکانس‌های تهران به پایان خواهد رسید. تولید مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» در گروه فیلم و سریال شبکه5 سیما به تهیه‌کنندگی سپهر محمدی و کارگردانی اصغر توسلی از بهمن‌ماه ۹۹ شروع شده و قرار است در ۳۰ قسمت روی آنتن برود. محسن توکلی ۱۵ قسمت این سریال را تدوین اولیه کرده است و همزمان با ضبط ادامه این مجموعه، قسمت‌های بعدی را نیز روی میز تدوین خواهد برد. فصل اول «روزگار جوانی» سال ۱۳۷۷ به کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه5 رفت. همچنین فصل دوم این مجموعه در سال ۱۳۷۸ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه تولید شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید