• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135092
+
-

راه طولانی برای تشکیل اتحادیه کشوری

دریچه
راه طولانی برای تشکیل اتحادیه کشوری

نایب‌رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان تهران در برنامه رادیویی تقاطع گفت: راهی طولانی تا تشکیل اتحادیه کشوری وجود دارد.
 محمود آموزگار، در برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو فرهنگ، موانع تشکیل اتحادیه کشوری نشر را به 2 حوزه قانونگذاری و اجرایی مرتبط دانست و گفت: تا رسیدن به چنین مقصودی فاصله داریم.
محمود آموزگار، در این برنامه همچنین با اشاره به‌وجود دو اتحادیه استانی در قم و تهران افزود: غیراز 2 اتحادیه استانی قم و تهران، سایر شهرستان‌ها دارای تعاونی‌های نشر هستند. در 2اتحادیه قم و تهران، با محدودیت‌های جغرافیایی روبه‌رو هستیم. اگر کسی خواستار تاسیس دفتر نشر از پل چمران به بالا در تهران باشد، با مشکلات جدی روبه‌رو  و نیازمند مراجعه به اتحادیه‌ای در شهرستان شمیرانات است.
نایب‌رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، با تأکید بر اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم همکاری صنف و دولت قابل توجه بود، افزود: دولت قانع شد که همیاری صنف، کمک‌های بسیاری به‌خود آنهاست. گرچه برخی موانع متوجه حوزه قانونگذاری و بخشی ناظر بر اجراست. از این‌رو تشکیل اتحادیه کشوری هم‌اکنون از سوی دولت میسر است و نباید منتظر ماند تا قوانین تغییر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید