• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135089
+
-

3کتاب برای نوجوانان

تازه‌های نشر
3کتاب برای نوجوانان

من شماره 4 هستم، کمی تا قسمتی معمولی و از زمین تا‌ماه 3 عنوان کتابی هستند که به تازگی از سوی نشر افق برای نوجوانان منتشر شده‌اند.
من شماره 4 هستم نخستین جلد از مجموعه میراث لورین است که پیتاکوس لور آن را نوشته و پیمان اسماعیلیان آن را به فارسی برگردانده‌است. شماره 4 کیست؟ پسری که شبیه همه نوجوان‌های جهان است، ولی عادی نیست. او یکی از 9بچه‌ای است که از سیاره لورین به زمین پناه آورده‌اند؛ بچه‌هایی با یک طلسم روی پا که با هم پیوندی جادویی دارند. آنها منتظرند مردمِ سیاره‌شان در جنگ با موگادوری‌ها پیروز شوند، ولی هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد! مهاجمان موفق می‌شوند ساکنانِ لورین را نابود کنند و بعد، به زمین می‌آیند تا این بچه‌ها و پیوند جادویی‌شان را هم از بین ببرند و..
این کتاب 456صفحه‌ای با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 75هزار تومان منتشر شده است.
کمی تا قسمتی معمولی نوشته باربارا دی با ترجمه محبوبه نجف‌خانی هم دیگر کتاب تازه انتشار افق است که در 304صفحه در تیراژ هزار و 100نسخه به بهای 55هزار تومان منتشر شده است. باربارا دی، متولد 1951، نویسنده‌ای است که تمرکزش را بر مسائل نوجوانان در رمان‌هایش معطوف کرده و برای همین گروه سنی نیز می‌نویسد. او که خود در بروکلین بزرگ شده، همواره به رفتار و عادات و دغدغه‌های نوجوانان نسل خودش و سپس نسل‌های بعدی و مقایسه آنها با یکدیگر توجه داشته و انعکاس دنیای نوجوانان را بیش از هر قالب دیگری در رمان امکان‌پذیر دیده است. کمی تا قسمتی معمولی به دوره‌ای از زندگی یک دختر نوجوان، به نام نورا می‌پردازد که به‌تازگی درمان‌های طولانی سرطان را پشت‌سر گذاشته و قصد دارد به روال عادی زندگی خانوادگی و تحصیلی‌اش بازگردد.
از زمین تا‌ماه نوشته ژول ورن با ترجمه ثمین نبی‌پور هم سومین کتاب است. از زمین تا‌ماه جلد نخست از دوگانه‌ای است که بعدها به سفر به‌ماه معروف شد. جلد دیگرش، سفری به دور‌ماه نیز به‌زودی از سوی نشر افق منتشر خواهد شد. این دو کتاب، از شاهکارهای بی‌بدیل ژول ورن و نشانه ذهن خلاق و پیشروی اوست. ژول ورن (1905– 1828) نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس فرانسوی، شهرتش مدیون نگارش داستان‌های ماجراجویی است. این نویسنده را پدر ادبیات علمی – تخیلی می‌‌نامند. او جزو 3 نویسنده‌ای است که تاکنون آثارش به بیشترین زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند. افق این کتاب 344صفحه‌ای را با تیراژ 3هزار نسخه به بهای 58هزار تومان منتشر کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید